Egy vakáció alkalmával szinte mindig benne van a pakliban, hogy egy-egy helyen megpróbálják átverni azt, aki idegen földről érkezett. Nem árt tehát óvatosnak lennünk, különben úgy járhatunk, mint egy angol pár, amely tagjainak 250 ezer forintnak megfelelő összeget számláztak ki két italért Míkonosz szigetén.

Nem ez az első alkalom, hogy Míkonosz negatív olvasatban kerül be a hírekbe: két évvel ezelőtt egy anya-lánya páros üdült a görög szigeten, ahol a DK Oyster nevű étteremben egy 598,92 eurós, vagyis 235 ezer forintos számlát állítottak ki a számukra két ráklábért és két italért. A vendéglátóhelyre azután tértek be, hogy egy felszolgáló leszólította őket és azt ígérte, hogyha náluk fogyasztanak, akkor egész nap ingyen használhatják a napozóágyaikat, amelyeket végül két órára vettek igénybe. Amikor megkapták a blokkot, kisebb sokkot kaptak az összeg láttán, valamint az is feltűnt nekik, hogy a számlán tételes felsorolás sem szerepelt arról, hogy mit fogyasztottak, csak a végső ár, amely szervizdíjat is tartalmazott. Amikor a hölgyek nem akartak fizetni, az étterem dolgozói a rendőrséggel kezdtek fenyegetőzni, így végül kiegyenlítették a számlát, majd utólag fordultak a hatóságokhoz és jogi segítséget is kértek.

Kísértetiesen hasonló eset történt egy, a szigetre tavaly ellátogató meleg párral is, amelynek tagjait ugyanebben az étteremben lepték meg egy 599,82 eurós számlával, amely átszámítva csak pár száz forinttal több a 235 ezres összegnél.

A különbség Oscar Maldonado és a barátja esetében, hogy ők saját maguk választották ki a vízparti éttermet. A pár úgy rendelt két turmixot és egy-egy adag homáros tésztát, hogy nem láttak menüt, így tehát az árakat sem. Végül megkapták a horribilis összegű számlát, rajta közel 100 eurós (39 ezer forintos) szervizdíjjal. A felháborodott vendégek kérdőre vonták a felszolgálót, mire az csak annyit közölt, hogy ez a szolgáltatás költsége.

„Nagy kísértést éreztem, hogy hívjam a rendőrséget, de nem akartam bajt. Megkérdeztem a felszolgálót, hogy mégis hogyan számolta ki ezt az összeget, mire ő csak a szolgáltatási díjat ismételgette. Végül csak fizettünk és elmentünk. A nap hátralévő részében teljesen ki voltam akadva, az eset majdnem tönkretette az egész nyaralásunkat. Soha többé nem mennék oda és soha nem is ajánlanám. Erre igazán nem számítottunk” – mondta a Mirrornak Maldonado. Hozzátette, hogy bár a kiszolgálás nagyon jó volt, az étlappal alsó hangon is nagyon félrevezetők.

DK Oyster átverésének nemcsak a pár és az anya-lánya páros, de mások is áldozatul estek már. A TripAdvisoron jelenleg mindössze két csillaggal „büszkélkedhet” az étterem, a vélemények között pedig gyakran kiemelik az ételek és italok drága árait. Egy személy például a hozzászólások között azt állította, hogy 120 eurót (47 ezer forintot) fizettek két italért, míg egy másik áldozat arról számolt be, hogy egyetlen üveg cukormentes kóláért 35 eurót (13 ezer 700 forintot) kellett fizetnie.

„A napozóágyaink minimális fogyasztást igényelnek, ezért minden látogatót arra biztatunk, hogy rendelés előtt nézze meg az étlapot” – kezdte a The Sun című brit napilapnak korábban Dimitrios Kalamaras, a DK Oyster menedzsere. „Az étlapjainkat a bejárat közelében lévő táblákon helyezzük el és feltüntetjük rajtuk az ételek és italok árait. Ezeket úgy hirdetjük meg, ahogy azt az éttermünkhöz illőnek tartjuk. Úgy véljük, az általunk kínált élmény értéke magas, és nem áll szándékunkban megmagyarázni, hogy miért kérünk többet, mint egy szupermarket vagy egy hagyományos taverna, amely lehet egészen csodálatos, de biztosan teljesen más koncepció, mint a miénk”.

(Borítókép: Felháborodott vendégek egy étteremben. Illusztráció: Getty Images)