Egy titkos jelzés egyre nagyobb teret hódít az ismerkedni vágyók körében – de vajon mi az, amit érdemes figyelni a bevásárlókosarakban?

Új őrület terjed a spanyol fiatalok körében, amelyben egy egyszerű gyümölcs jelzi, ki keresi éppen a párját. A Life.hu beszámolója szerint, ha valaki egy fejjel lefelé fordított ananászt tesz a kosarába este hét és nyolc között egy Mercadona üzletben, az egyértelmű jel arra, hogy egyedülálló és nyitott az ismerkedésre. A TikTokon terjedő trend lassan meghódítja a spanyol városokat, és úgy tűnik, csak idő kérdése, hogy más országokban is megjelenjen.

Az ötlet szórakoztató, ugyanakkor váratlan bonyodalmakat is okozott. Az üzletek tömve vannak olyanokkal, akik csak az ananászt keresik, miközben a valódi vásárlók próbálnak a tömegen átjutni.

A jelenség komoly felfordulást eredményezett, a boltok alkalmazottai gyakran biztonsági őrökkel próbálják fenntartani a rendet.Volt már példa arra is, hogy a rendőrség beavatkozására volt szükség, mivel az ismerkedni vágyók hatalmas káoszt teremtettek.

@phillyfoodiedad Tried the #upsidedownpineapple at the #supermarkt today. What did I do wrong? #upsidedownpineappleclub #upsidedownpineapplecommunity ♬ Sugar, Sugar - The Archies

Az ananászos trend gyors elterjedését Vivy Lin, színész-komikus TikTok videója segítette, aki egy Mercadona üzletben mutatta meg követőinek, hogyan is működik ez az ismerkedési forma. A színész-komikus elmondta, hogy egy egyszerű ananász milyen módon vált titkos kóddá a szinglik körében, akik a hagyományos módszerekkel már nem találják meg a keresett partnert.

@yosoyvivylin ¿Lo sabíais? 🤣🤣🤣🤣 // Muero con las cosas de mi @Carla Alarcón Román ♬ Quirky Suspenseful Indie-Comedy(1115050) - Kenji Ueda

A trend mögött az a felismerés áll, hogy az online társkereső alkalmazások világa sokak számára kiábrándító lett, és az emberek egyre inkább keresik a személyes találkozás lehetőségét.

Az ananászos módszer lehetőséget ad arra, hogy az ismerkedés diszkréten történjen, és bárki könnyedén felismerhesse, ki keres kapcsolatot.

Érdekes módon nem minden szingli ugyanazt keresheti az ananászos jelzéssel. Ana Gildersleeve, spanyol influencer, aki az Egyesült Államokban él, elmagyarázta, hogy különböző ételekkel is lehet finomítani az üzenetet. Aki komoly kapcsolatra vágyik, egy zacskó lencsét is tehet a kosárba, míg a futó kalandot keresők egy gyorsan romló salátával jelezhetik szándékaikat.

@screenshothq Supermarkets in Spain have been overwhelmed due to a TikTok-inspired dating trend where singles roam Mercadona with upside-down pineapples in their trolleys between certain hours to signal their dating intentions 🍍 SCREENSHOT is a next-gen digital media company creating content that matters to youth audiences globally. We deliver breaking news, politics, celebrity updates, sports and viral online trends directly to the next generation. Our content spans street interviews, video explainers, image carousels, and vodcast clips, reaching young viewers where it matters most. Follow @SCREENSHOThq for the latest updates #mercadona #dating2024 #spain #horadeligar #datingtrend ♬ Passionate Spanish Flamenco, Spanish(1324031) - tmk93

Az üzletek tulajdonosai ugyanakkor kevésbé lelkesek a trend iránt, mivel az emberek gyakran csak nézelődnek és ananászt vásárolnak, miközben hosszú ideig keringenek a boltban. Ez elriasztja a valódi vásárlókat, akik inkább elkerülik a zsúfolt időszakokat.

@digital.nomad.info

Forget dating apps—people in Spain are finding love at the supermarket! Show up at Mercadona from 7-8pm with an upside-down pineapple in your cart to signal you're looking. Would you try it? 💘 tt: lilmayer_music marinabarrial #Digitalnomad #SupermarketDating #Mercadona

♬ original sound - Digital Nomad Info

Az ananászos ismerkedési trend tehát egy újfajta, szokatlan módszer, amellyel a személyes kapcsolatok ismét előtérbe kerülhetnek. Vajon hosszú távon is megmarad, vagy csak egy múló divathullám lesz? Ezt még nem tudni, de egy biztos: Spanyolországban már most sokakat magával ragadott az ötlet.

(Borítókép: egy nő vásárol az élelmiszerüzletben. Fotó: Getty Images)