A munkahelyi interjúk általában szigorú kérdésekből, feszített beszélgetésekből állnak, de Trent Innes, a Xero Australia korábbi ügyvezető igazgatója ennél sokkal rafináltabb módszerrel tesztelte a jelentkezőket. Egy egyszerű, de sokatmondó kávés trükkel választotta ki, ki illik igazán a csapatába – írja a LaDbible.
A The Ventures podcastban Innes elárulta, hogy mindig elviszi a jelölteket a konyhába, és megkínálja őket egy kávéval vagy egy pohár vízzel, hogy aztán észrevétlenül figyelje, hogy mit csinálnak az üres csészével. Miután leülnek, és folytatják az interjút, Innes várja, vajon visszaviszik-e az üres csészét a konyhába, vagy simán otthagyják az asztalon.
Ez egy apró dolog, de rengeteget elárul valakiről
– magyarázta.
Azok, akik veszik a fáradságot, hogy maguk után rendet hagyjanak, a közös munka gördülékenységéért is hajlandók tenni. Innes szerint a „mosd el a csészédet” hozzáállás tökéletesen passzol a Xero munkahelyi kultúrájába:
Az irodai konyha nálunk mindig ragyog, mert a munkatársaink mindig figyelnek a tisztaságra.
Innes további szokatlan szabályokat vezetett be a munkahelyen, amelyek elsőre talán furcsának tűnhetnek, de szerinte ezek erősítik a csapatszellemet. Az első?
Nem ebédelhetnek a munkatársak az asztaluknál!
– mondta Innes. Ez arra ösztönzi az embereket, hogy közös tereken étkezzenek, ahol új kapcsolatokat építhetnek és megismerhetik kollégáikat. „Valójában azért van ennyi közösségi terünk, hogy az emberek együttműködjenek, és megosszák egymással a gondolataikat” – tette hozzá.
És mi a második? „Mindig mosd el a saját csészédet!” – mondta Innes, és azt is hozzátette, hogy ezek a szabályok a Xerónál nem egyszerű előírások, hanem olyan alapelvek, amelyek megteremtik a munkahelyi rendet és harmóniát.
Innes módszere tehát egyszerű, de roppant hatékony: ha valaki figyel a kávéscsészéjére, valószínűleg sokkal jobban illik a csapatba, mint az, aki ezt a kis figyelmességet elmulasztja.
(Borítókép: kávét iszik egy nő az asztalnál. Fotó: Getty Images)