Bár a papír alapú beszállókártyák még léteznek, sőt, minden repülőtéren található olyan kioszk, ahol a digitális kártyát is ki lehet nyomtatni, egyre többen utaznak digitális dokumentummal, amelyet a telefonjukon tárolnak.
Egy gyakori utazó, aki a Redditen osztotta meg negatív tapasztalatait, arra hívta fel a figyelmet, hogy ha így teszünk,
akkor mindenképpen készítsünk képernyőfotót eredeti beszállókártyánkról.
Az illető az American Airlines járatával repült, amikor beszálláskor nagy örömére közölte vele a légiutas-kísérő, hogy átsorolták az első osztályra, így átülhet a drágább ülésre. Ám a boldogság nem tartott sokáig.
„Végre elhelyezkedtem, csakhogy egy másik légiutas-kísérő odajött és közölte velem, hogy tévedés volt, és az upgrade nem elérhető" – mesélte az utas, akit újabb kellemetlen meglepetés ért, amikor át akart ülni eredeti helyére. Ott ugyanis már egy másik ember ült, akinek kiosztották az ő székét.
„Megnéztem az alkalmazásban, és természetesen a beszállókártyámat a becsekkolásnál átírták az első osztályú helyre. Még jó, hogy nálam volt az eredeti képernyőfotója, és ezzel tudta bizonyítani, hogy ez az ő helye. „Teljes baklövés volt a légitársaság részéről, amire persze nem volt magyarázatuk, de ha nem lett volna nálam a screenshot, akkor nekem nem jut hely" – mondja a Reddit felhasználó.
Az eset kapcsán Gary Leff, a virginiai székhelyű utazási szakértő a Fox News Digitalnak elmondta, hogy ő is mindig készít képernyőfelvételt a digitális beszállókártyájáról.
„Egy légitársaság rendszere leállhat, vagy az internetkapcsolat meghibásodhat, amikor épp beszállni próbálok. Így ezt egy olyan biztonsági mentésnek tekintem, amely segít a zökkenőmentes beszállásban” – magyarázta.
(NyPost)
(Borítókép: beszállókártya egy okostelefon képernyőjén. Illusztráció: Getty Images)