2024. december 11-én érkezett a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához bejelentés a Zsolnay Porcelán Manufaktúra többségi tulajdonosától a „Dubai Csoki” védjegyoltalom alá helyezéséről – számolt be a g7.hu.
A Reddit egyik felhasználója által nyilvánossá vált a Najari Bakar átal benyújtott védjegybejelentés az elmúlt órákban, melyben jól láthatóan a „Dubai Csoki” szókapcsolatra kért oltalmat. A kérelmet a szír üzletember nevében budapesti ügyvédje nyújtotta be.
Eltűnhet a dubai csoki?
A védjegy, mint iparjogi fogalom, áruk vagy szolgáltatások megkülönböztetésére szolgáló megjelölés, amelynek használata kizárólagos jelleggel a védjegyoltalom jogosultját illeti meg, azaz ha magát a szókapcsolatot le lehet védetni, és nem érkezik óvás sem a következő hónapokban, a Zsolnay többségi tulajdonosa lesz az egyedüli jogosult a Dubai Csoki megnevezés használatára hazánkban.
„A fogyasztó számára a védjegy biztonságot jelent: az egyes áruk és szolgáltatások azonosításának, egymástól való megkülönböztetésének következtében a fogyasztó meggyőződhet arról, hogy olyan terméket vásárolt, amit elvárt” – összegzi a szellemitulajdon.hu.
A meghirdetést követő 3 hónapon belül a védjegybejelentéssel szemben a korábbi jogok jogosultjai, viszonylagos kizáró okok alapján felszólalást nyújthatnak be, és kérhetik annak elutasítását.
Mi az a dubaji csoki, és miért van rákattanva a fél világ?
A 2024-es év legnagyobb szenzációja az édesség, amiért már a kereskedők is versenyt vívnak. A dubai csoki a közösségi médiából robbant be a köztudatba, az év végére pedig a karácsonyi desszertek ízvilágát is meghatározó alapanyaggá vált. Az eredeti dubai csoki megálmodója, Sarah Hamouda szerint ezt a csokit nagyon lassan kell enni, fontos, hogy minden falatot évezzünk ki, adjuk át magunkat a különleges ízeknek.
(Borítókép: Dubaji csokoládé. Illusztráció: Anadolu/Getty)