Hasznos tippeket osztott meg az új autók teszteléséről és megvásárlásáról nemrég egy Ash néven futó autókereskedő a TikTokon. A videóban megdöntötte azt a mítoszt, mely szerint egy márkakereskedésben nem kellene tesztkörre vinnünk a kinézett autókat. A hiedelem szerint ugyanis a kereskedők azért ajánlják fel olyan buzgón a tesztvezetést, hogy „beleszeressünk”, mentálisan már birtokba vegyük, vagyis érzelmi kapcsolat alakuljon ki, és annyira izgatottá váljunk, hogy aztán bármire igent mondjunk.
Ash ugyanakkor azt állítja, hogy a tesztvezetés mindössze azért van, hogy az érdeklődők megbizonyosodhassanak arról, hogy az autó, amit kiszemeltek, valóban illik az igényeikhez, mielőtt tárgyalásra kerülne a sor. Ugyanis a tárgyalás során mennek bele a részletekbe és a különböző adatokba, ha azonban maga az autó nem tetszik valakinek, akkor a legtöbb esetben számokkal már nem lesz meggyőzhető az illető.
Egy ilyen tárgyalás hosszú folyamat, így csak felesleges időpocsékolás, ha aztán kiderül, hogy valakinek nem tetszik a kocsi, legyenek bármilyen jók is a számok
– fejtette ki a TikToker, aki ezt követően azt a mítoszt is eloszlatta, mely szerint a kereskedők azért is ragaszkodnak a tesztvezetéshez, hogy annak során mentálisan kimerüljünk, és könnyebben bólintsunk rá egy egyezségre, csak hogy mehessünk végre.
„Az autóvásárlás egy folyamat, de a kereskedők olyan gyorsan le akarják tudni, amilyen gyorsan csak lehet, hogy aztán még több autó eladására maradjon idejük és energiájuk” – magyarázta Ash.
(LADBible)
(Borítókép: Autóvezetés. Illusztráció: Getty Images)