Egy új autó megvásárlása mindig nagy döntés, éppen ezért kellő körültekintést igényel. A különböző értékesítési oldalak végigböngészése, esetleg ismerősök felkeresése és a kereskedők meglátogatása mind hozzátartozik ahhoz, hogy végül a legjobb döntést tudjuk hozni. Utóbbi esetben sokszor tesztvezetést is szeretnénk, van azonban pár mítosz, amelyek szerint ezt nem egy márkakereskedésben kellene megtennünk. Ezekre reagált nemrég egy kereskedő.

Hasznos tippeket osztott meg az új autók teszteléséről és megvásárlásáról nemrég egy Ash néven futó autókereskedő a TikTokon. A videóban megdöntötte azt a mítoszt, mely szerint egy márkakereskedésben nem kellene tesztkörre vinnünk a kinézett autókat. A hiedelem szerint ugyanis a kereskedők azért ajánlják fel olyan buzgón a tesztvezetést, hogy „beleszeressünk”, mentálisan már birtokba vegyük, vagyis érzelmi kapcsolat alakuljon ki, és annyira izgatottá váljunk, hogy aztán bármire igent mondjunk.

Ash ugyanakkor azt állítja, hogy a tesztvezetés mindössze azért van, hogy az érdeklődők megbizonyosodhassanak arról, hogy az autó, amit kiszemeltek, valóban illik az igényeikhez, mielőtt tárgyalásra kerülne a sor. Ugyanis a tárgyalás során mennek bele a részletekbe és a különböző adatokba, ha azonban maga az autó nem tetszik valakinek, akkor a legtöbb esetben számokkal már nem lesz meggyőzhető az illető.

Egy ilyen tárgyalás hosszú folyamat, így csak felesleges időpocsékolás, ha aztán kiderül, hogy valakinek nem tetszik a kocsi, legyenek bármilyen jók is a számok

– fejtette ki a TikToker, aki ezt követően azt a mítoszt is eloszlatta, mely szerint a kereskedők azért is ragaszkodnak a tesztvezetéshez, hogy annak során mentálisan kimerüljünk, és könnyebben bólintsunk rá egy egyezségre, csak hogy mehessünk végre.

„Az autóvásárlás egy folyamat, de a kereskedők olyan gyorsan le akarják tudni, amilyen gyorsan csak lehet, hogy aztán még több autó eladására maradjon idejük és energiájuk” – magyarázta Ash.

(LADBible)

(Borítókép: Autóvezetés. Illusztráció: Getty Images)