• Címlap
  • slash Magasélet
  • slash Celeb
  • slash Outfit
  • slash Enter
  • slash Perfekt
  • slash Check-out
  • slash iFaktor

  • send
  • like
  • GettyImages-1362759317
    Check-out

    A légiutas-kísérők tudják, Ön nem: 13 repülős titok, amit nem kötnek az orrunkra

    Szerző Neve

    Ring Tamás

    person-add Követés
    2025.05.02. 10:26
    facebook messenger pinterest
    A repülőgépek világa tele van olyan titkokkal, amelyekről az utasok többsége sosem hall
    A repülőgépek világa tele van olyan titkokkal, amelyekről az utasok többsége sosem hall. Pedig ezek nemcsak érdekesek, hanem biztonsági vagy logisztikai okokból kifejezetten fontosak is. Jöjjön most 13 meglepő dolog, amit valószínűleg még soha senki nem mondott el – de a légiutas-kísérők és a pilóták jól tudják. Fotó: Creative Credit / Getty Images Hungary
    A fejhallgató és a takaró nem mindig új Sokan azt hiszik, hogy ha nejlonba van csomagolva, akkor új – pedig nem feltétlenül az

    A fejhallgató és a takaró nem mindig új 

    Sokan azt hiszik, hogy ha nejlonba van csomagolva, akkor új – pedig nem feltétlenül az. A takarókat és a fejhallgatókat sokszor csak letörlik, visszacsomagolják, és mehet is a következő utasnak. Szóval ne lepődjön meg, ha a fülhallgatón valaki más nyomai maradtak…

    Fotó: izusek / Getty Images Hungary
    Csak a levegőben kezdődik a fizetett munkaidő Hiába segítenek már a beszállásnál, pakolnak, nyugtatják az utasokat – a legtöbb légitársaságnál ez még nem számít tényleges munkának

    Csak a levegőben kezdődik a fizetett munkaidő 

    Hiába segítenek már a beszállásnál, pakolnak, nyugtatják az utasokat – a legtöbb légitársaságnál ez még nem számít tényleges munkának. Amíg a gép a földön gurul, a légiutas-kísérők még nem keresnek egy fillért sem. A fizetés csak akkor indul, amikor a repülő kerekei elemelkednek a kifutóról – addig minden csak „ingyenmunka”.

    Fotó: Jupiterimages / Getty Images Hungary
    A repülő utasterét alaposan, de ritkán takarítják ki Minden járat előtt ugyan összeszedik a szemetet, és nagyjából rendbe teszik az üléseket, de igazi nagytakarítás – fertőtlenítéssel együtt – csak havonta egyszer-kétszer van

    A repülő utasterét alaposan, de ritkán takarítják ki 

    Minden járat előtt ugyan összeszedik a szemetet, és nagyjából rendbe teszik az üléseket, de igazi nagytakarítás – fertőtlenítéssel együtt – csak havonta egyszer-kétszer van. A lehajtható tálcákhoz például alig nyúlnak hozzá, ezért nem árt, ha van kéznél egy saját törlőkendő.

    Fotó: Bondart / Getty Images Hungary
    A WC ajtaját kívülről is ki lehet nyitni A legtöbb gépen rejtett zár van az ajtón – biztonsági okból

    A WC ajtaját kívülről is ki lehet nyitni 

    A legtöbb gépen rejtett zár van az ajtón – biztonsági okból. Ha valakinek baja esik odabent, a személyzet bármikor be tud jutni. Szóval ne gondolja senki, hogy teljesen egyedül van.

    Fotó: Evgenia Parajanian / Getty Images Hungary
    Ha túl sokat ivott, nem szállhat fel Bármilyen jól is esik egy ital a reptéri váróban, érdemes mértéket tartani

    Ha túl sokat ivott, nem szállhat fel 

    Bármilyen jól is esik egy ital a reptéri váróban, érdemes mértéket tartani. Ha túl sokat iszik, a légitársaság simán megtagadhatja a beszállást – még akkor is, ha van jegye. A fedélzeten pedig a légiutas-kísérők döntenek arról, kérhet-e még egy pohárral… vagy már elég volt.

    Fotó: Extreme-Photographer / Getty Images Hungary
    Az étellel legalább nem játszanak Megnyugtató tudni, hogy amit egyszer már felszolgáltak – vagy csak felkerült a gépre –, azt többé nem adják oda másnak

    Az étellel legalább nem játszanak 

    Megnyugtató tudni, hogy amit egyszer már felszolgáltak – vagy csak felkerült a gépre –, azt többé nem adják oda másnak. Még a bontatlan adagok is a kukában végzik. Itt nincs „hátha még jó lesz” hozzáállás, a szabály egyértelmű: biztonság mindenek felett.

    Fotó: Lubo Ivanko / Getty Images Hungary
    A tartalék üzemanyag csak 45 percig elég – és ez tényleg nem sok Minden gépen van némi vésztartalék, de ez legfeljebb háromnegyed órányi repülésre elég

    A tartalék üzemanyag csak 45 percig elég – és ez tényleg nem sok 

    Minden gépen van némi vésztartalék, de ez legfeljebb háromnegyed órányi repülésre elég. Arra szolgál, ha például vihart kell kikerülni, vagy máshol kell leszállni, mert a célállomáson nem tudják fogadni a gépet. Ha a kapitány úgy látja, ez is kevés lenne, nem kockáztat – azonnal kér kényszerleszállást.

    Fotó: Papakon Mitsanit / Getty Images Hungary
    A fényeket nem romantikából kapcsolják le Ez egy biztonsági protokoll, nem hangulatvilágítás

    A fényeket nem romantikából kapcsolják le 

    Ez egy biztonsági protokoll, nem hangulatvilágítás. Ha vészhelyzet miatt gyorsan kellene elhagyni a gépet, a szemnek már hozzá kell szoknia a sötéthez. Ezért utazunk félhomályban felszállás és leszállás alatt.

    Fotó: golfcphoto / Getty Images Hungary
    Tilos a dohányzás, de mégis van hamutartó
                        Furcsán hangzik? Ha valaki mégis titokban rágyújt, legalább el tudja nyomni a cigarettát

    Tilos a dohányzás, de mégis van hamutartó Furcsán hangzik? 

    Ha valaki mégis titokban rágyújt, legalább el tudja nyomni a cigarettát. Ez tűzvédelmi okból kötelező. A szabályszegő persze nem ússza meg büntetés nélkül.

    Fotó: Jose A. Bernat Bacete / Getty Images Hungary
    A kapitány és a másodpilóta sosem ugyanazt eszi Biztonsági szabály: ha az egyikük rosszul lesz az ételtől, legalább a másik képes legyen letenni a gépet

    A kapitány és a másodpilóta sosem ugyanazt eszi 

    Biztonsági szabály: ha az egyikük rosszul lesz az ételtől, legalább a másik képes legyen letenni a gépet. Nem kötelező előírás, de minden komoly légitársaság betartja. Ezért a pilótáknál nem lehet kérdés, hogy „csirke vagy hal?”

    Fotó: James Lauritz / Getty Images Hungary
    Az oxigénmaszk csak 15 percig bírja – de ez elég is Ha vészhelyzet van, az oxigénmaszk automatikusan a rendelkezésünkre áll, de nem kell pánikba esni: a tartályban nagyjából 15 percnyi oxigén van

    Az oxigénmaszk csak 15 percig bírja – de ez elég is 

    Ha vészhelyzet van, az oxigénmaszk automatikusan a rendelkezésünkre áll, de nem kell pánikba esni: a tartályban nagyjából 15 percnyi oxigén van. Ez pont elég idő arra, hogy a pilóta lejjebb vigye a gépet egy olyan magasságra, ahol már maszkra nem lesz szükség. Így biztonságosan átvészelhetjük a kritikus perceket.

    Fotó: Stephen Swintek / Getty Images Hungary
    Néha nincs is mentőmellény a szék alatt Ott kellene lennie, de van, hogy valaki szuvenírnek elteszi

    Néha nincs is mentőmellény a szék alatt 

    Ott kellene lennie, de van, hogy valaki szuvenírnek elteszi. És nem mindig ellenőrzik! Jobb, ha indulás előtt ránéz – tényleg ott van, ahol lennie kell.

    Fotó: CSA-Printstock / Getty Images Hungary
     A raktérben nem csak bőröndök lehetnek Holttestek, élő állatok, hüllők vagy akár szervátültetésre szánt szervek is lehetnek a gép hasában

    A raktérben nem csak bőröndök lehetnek 

    Holttestek, élő állatok, hüllők vagy akár szervátültetésre szánt szervek is lehetnek a gép hasában. Az utasok erről persze semmit sem tudnak.

    Fotó: Kemal Yildirim / Getty Images Hungary

    Kapcsolódó

      • TV2Play
      Rendkívüli hír: Sydney élő adásban jelentette be, hogy babát vár!

      Rendkívüli hír: Sydney élő adásban jelentette be, hogy babát vár!

      • TV2Play
      Brasch Bence összezavarodott: Nem értette mi történt az értékelés alatt

      Brasch Bence összezavarodott: Nem értette mi történt az értékelés alatt

      • TV2Play
      Elképesztő: Brasch Bencének teljesen más volt a hangja 16 évvel ezelőtt

      Elképesztő: Brasch Bencének teljesen más volt a hangja 16 évvel ezelőtt

  • Impresszum
  • Médiaajánlat
  • Szerzői jogok
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Süti szabályzat
  • RSS
  • Márkabiztonság
  • DSA
  • Közösségi média moderációs elvek
  • Süti beállítások
  • © 1999-2025 Index.hu Zrt.

      A galéria indításához kattintson a képre.

      A légiutas-kísérők tudják, Ön nem: 13 repülős titok, amit nem kötnek az orrunkra

      Szerző Neve

      Ring Tamás

      person-add Követés
      2025.05.02. 10:26