Humberto Costa, a brazil egészségügyi miniszter bejelentette az új kampány jelszavát: "Semmi sem hatol át az óvszeren. Használjátok, és bízzatok benne!" Az a célja, hogy meggyőzze a brazilokat arról, milyen hatékony az óvszer az AIDS és a nemi betegségek megelőzésében.
Egy januári országos felmérés ugyanis kimutatta: a szexuálisan aktív korú lakosság 15 százaléka kételkedik a kondom hatásosságában. Ráadásul a katolikus egyház is fellépett az óvszerkampány ellen.
A kampány régebbi jelmondatát - "Higgyetek, és használjatok óvszert!" - Costa január végén megvétózta, mert úgy ítélte, hogy az "nyílt provokáció" az egyház ellen. A "higgyetek" felszólítást ezért cserélte ki a "bízzatok" szlogenre, de az egyház továbbra is támadja a minisztérium egészségvédő tervezetét.
Az egészségügyi miniszter sajtóközleményt adott ki, amelyben leszögezte: "Az egyház veszélyezteti mindazok életét, akik vallásos meggyőződésük miatt nem hajlandóak védekezni az AIDS ellen."