A McDonald's gyorsétterem hálózat hatalmas reklámkampánnyal beharangozott saláta menüi több zsírt tartalmaznak, mint egy hagyományos sajtburger - figyelmeztettek brit táplálkozáskutatók a McDonald's saját honlapján közölt kalóriatáblázat, és tápértékadatok elemzése nyomán.

A világ legnagyobb gyorsétterem láncát az elmúlt években mind élesebb bírálatok érték rengeteg üres kalóriát tartalmazó menüik, illetve az adagok reklámcélú, fokozatos növelése miatt. A cég harminc év óta a legnagyobb szabású választék bővítési akciója, a műanyag dobozokban forgalmazott, előre elkészített saláták beemelése a menükínálatba, világszerte sok milliárd dollárjába került a McDonald's-nak. "Bárki kiválaszthatja a salátáját, és a hozzávaló öntetet, olyat, ami megfelel étkezési szokásainak" - érvelnek a McDonald's szóvivői.

A vállalat saját honlapjának, az egyes ételek, illetve menük pontos tápérték adatait közlő útmutatója szerint azonban csalódniuk kell azoknak, akik a testsúlycsökkenés reményében a hamburgerről lemondva, inkább salátát, és - esetleg - hozzá egy csirkeszendvicset választanak. Egy Cézár-saláta Premiere csirkeszendviccsel például összességében 18,4 gramm zsírt tartalmaz, míg egy átlagos sajtburger csupán 11,5 grammot.

A brit táplálkozás tudósok - miközben a salátát tartalmazó menüt üdvözlendőnek tartották, azt hangsúlyozták, hogy a menüben lévő zsírmennyiség zöme a gyorséttermekben (és a nagy szupermarketekben) mindenütt hozzáférhető, kommersz minőségű, igen magas kalóriatartalmú salátaöntetből származik.