Ez az Ipsos-Insight piackutató cég felméréséből derült ki, amely arra is rámutatott, hogy a megkérdezettek 67 százaléka úgy látja, hogy a párkereső valóságshow-k mellett a Survivorhoz hasonló túlélő, és az Osbournes címűhöz hasonló, hírességek mindennapjait bemutató valóságshow-k mennyisége - is meghaladja az elviselhető mértéket.
Az 1000 felnőtt részvételével készült felmérés 18 különböző televíziós műsortípust vizsgált a valóságshow-któl a vetélkedőkön át a fő műsoridőben sugárzott tévésorozatokig. A válaszadók jelentős része szerint már nyomasztó a különböző valóságshow-k hatalmas kínálata. Továbbra is tagadhatatlan azonban ezeknek a műsoroknak a töretlen népszerűsége, melyet jól mutat az is, hogy március második hetében a hat legnézettebb amerikai televíziós műsor közül négy helyet ezek foglaltak el.
A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek 51 százaléka szerint a történelmi tárgyú dokumentumfilmekre nagyobb igény lenne, ám ezek kínálata még mindig nem kielégítő. A bűnüldöző műsorok (crime solver), a sport tárgyú dokumentumfilmek, a szituációs komédiák (sitcom), valamint a fő műsoridőben sugárzott tévésorozatok (primetime drama) a megkérdezettek fele szerint már eddig is megfelelő számban vannak jelen, a válaszadók másik fele azonban úgy véli, hogy ezekből túl sok vagy éppenséggel még mindig túl kevés látható.