A vodka és áfonya ízű égkrém hónapokkal azután került az üzletekbe, miután a Tia Maria likőr gyártójának Tim Tam csokoládéját és Kahlua ízesítésű szeletét már érték olyan támadások, melyek szerint az ilyen édességek alkoholfogyasztásra szoktathatják a gyerekeket.
"Az ilyen termékek elfogadhatóvá avatják az alkoholfogyasztást, és azt sugallják, hogy a nap minden órájában az ivás járjon az emberek fejében" - nyilatkozta Geoff Munro, az Alkohol Akciószövetség vezetője. "Ezáltal a gyerekek nagyon fiatal korukban megízlelik a szeszesitalt és úgy gondolom, ezt nem szabadna megengedni" - nyilatkozta az ausztrál AP-nek.
A jégkrémeket forgalmazó Streets üzletlánc közleményében azt állítja, hogy az édességekben vodkaaroma található, nem valódi alkohol..
A fagylaltot gyártó cég marketing-igazgatója, David McNeil a Herald Sun-nak elmondta, hogy ezt a terméküket csak felnőtt vásárlóik részére hirdették. Azt is hozzátette, hogy a 30-as években például elfogadott, sőt kedvelt jégkrém-ízesítő adalék volt a rum.