Az ötlet a kancellár feleségétől, Doris Schröder-Köpftől származik, akinek fejtörést okozott, hogy Holly minden kutyajátékszert és használati eszközt pillanatok alatt szétrág. Doris Schröder-Köpf fejében megfordult a gondolat, hogy esztétikus, de egyben erősebb kutyaholmikat kellene a kereskedelemnek gyártania. Ezért megkereste a Rossmann cég főnökét, Dirk Rossmannt, aki állítólag el volt ragadtatva Schröder-Köpf ötletétől, s az asszony egy éven át részt is vett a termékfejlesztésben. Összesen 44 kiegészítőt fejlesztettek ki "az angol vidéki házak stílusához igazodva" fenyőzöld, királykék és vajfehér színben.
A Rossmann cég arról biztosította a külvilágot, hogy Doris Schröder-Köpf az egészen egy vasat sem keres. Minden egyes eladott adventi kalendárium után 50 eurócentet befizetnek a bajba jutott állatok javára.