A pornográfiához való könnyű internetes hozzájutás és a szexuális felvilágosítás hiányosságai következtében Japánban drámai módon csökkent az óvszerek iránti kereslet.

Az 1980-ban eladott 737 millió kondommal szemben 2003-ban már csak 419 millió óvszert vásároltak a szigetországban - közölte kedden az egészségügyi minisztérium adataira hivatkozva a legnagyobb japán óvszergyártó cég, az Okamoto.

A cég szóvivője indoklásul rámutatott: a japánok ma már egész éjszaka számítógépük előtt ülhetnek anélkül, hogy ezért külön kellene fizetniük és így nem élnek már szexuális életet sem. Akik pedig még élnek szexuális életet, azok egyre ritkábban használnak óvszert. A mind hiányosabb iskolai szexuális felvilágosítás miatt sok fiatal pornóvideókról és képekről ismerkedik meg a szexszel. Ezek azonban hamis benyomást keltenek, mivel a szereplők nem használnak óvszert - mutatott rá a szóvivő az AIDS Világnapja alkalmából.