Egyre inkább divatba jön a négylábúak kozmetikázása - az idén a gyártók 465 féle új készítménnyel jelentkeztek. A Mintel nemzetközi piackutató cég által végzett felmérés szerint Nagy-Britanniában évente mintegy 500 millió fontot, azaz 187 milliárd forintnak megfelelő összeget költenek állatkozmetikumokra - olvasható az Utro című orosz hírportálon. A kutyáknak-macskáknak szánt szépítőszerek választékát bármelyik divathölgy megirigyelhetné - némely cég például tucatnyi árnyalatban gyárt macskáknak szánt körömlakkot, amelyek közül a népszerűségi listát a fekete, bronz és a bíbor vezeti. Legalább ilyen gazdag a szőrfestékek kínálata, a száraz sampon pedig a kutyatartás hétköznapi tartozékává vált.

Az állattartást hivatottak megkönnyíteni a házi kedvenceknek szánt fényvédő krémek, valamint a stressz ellen ható készítmények. Újdonságnak számít a "No love" elnevezésű spray, amelyet a kutyalányok kritikus napjaira szánja a gyártó: a szagsemlegesítő készítmény ugyanis megakadályozza, hogy a tüzelő szuka az egész környéken megbolondítsa a kanokat.