Narancskampányt indít iskolás gyermekeknek szerte Európában az Európai Unió. Nem először teszi ezt, azonban idén először vesz részt a gyümölcsöző hadjáratban Magyarország, Csehország és Lengyelország. Az unió, valamint a spanyol gazdasági minisztérium és az Intercitrus nevű cég anyagi támogatásával 400 magyar általános iskola 40 ezer diákja most először kapcsolódhat a programba. Hét nyugat-európai országban már három éve sikeresen folyik a déligyümölcsök fogyasztását népszerűsítő kampány. A szervezők a tájékoztatón elhangzottak szerint nem egyes országok gyümölcseit akarják propagálni, hanem a C-vitaminban gazdag citrusféléknek a szervezetre gyakorolt jótékony hatását.
A "narancsos" programot telefonos televíziós játékok, vetélkedők, gyümölcsevő- és hámozó versenyek egészítik ki. A győztesek bicikliket, ajándékcsomagokat nyerhetnek, a fődíj légiút egy spanyolországi narancsszüretre.