Külön szaküzletekben, sőt, bizonyos piacokon is lehet már kapni a jobb élelmiszerüzletekben is egyre népszerűbb, különleges minőségű csokoládékat. A csokoládéfogyasztás - bár elsősorban karácsony és húsvét előtt ugrik meg - kezd eltolódni a tömegfogyasztástól a különlegesebb táblás szeletek és a bonbonok irányába.
Kínai árusoknál és hipermarketekben egyaránt vásárolnak a magyarok a jobb német márkákból, sőt, legalább annyi Mozart golyó fogy a piacokon, mint amennyit honfitársaink Bécsben vásárolnak. A Ritter Sport is kelendőbb 180-ért a kínai piacokon, mint 250-ért a szupermarketekben, az átlagosnál is magasabb élelmiszerbolti árréssel megtetézve. Újabban a kevésbé ismert márkák, a keserű csokoládék és a szépen csomagolt bonbonok is kezdenek divatba jönni. A Cote d'or és a Cadbury mellett a Lindt is egyre népszerűbb. Egyes élelmiszerboltokban alig kerül valamivel többe némelyik, mint a megszokott tömegmárkák.