horoszkóp

Kiment a divatból az élő húsvéti nyuszi Ausztriában

Compress
Compress
2006.04.14. 11:27

Átlagban 22 euróért vásárolnak szeretteiknek húsvéti ajándékot az osztrákok, ami mintegy 178 millió eurós forgalomnövekedést jelent a kereskedelemnek. Ebből mintegy 50 millió eurót a bécsi boltosok könyvelhetnek el. Idén a sportszer és a műszaki cikk a sláger - sok gyereknek hoz új biciklit, rollert, görkorcsolyát, i-podot, számítógépes játékot és mp3-lejátszót a nyuszi. Szokatlanul nagy a kereslet a focikapuk iránt is - valószínűleg a közelgő labdarúgó-világbajnokságnak köszönhetően.

A szülők ezzel szemben drága kozmetikumokkal - például cellulitisz elleni készítménnyel -, divatszínekben pompázó karórával, szexi alsóneművel illetve nyuszis alsónadrággal ajándékozzák meg egymást. Nagy forgalmat bonyolítanak le ilyenkor a könyvesboltok is, főleg a kertészeti könyvek fogynak.

Kiment viszont a divatból - az állatvédők legnagyobb örömére - az élő nyuszi mint ajándék. Helyette ötmillió csokiból készült tapsifüles és még annál is több csokitojás sorakozik az osztrák boltok polcain. Az édesség ugyanis Ausztriában is elmaradhatatlan kelléke a húsvétnak.