A szaúd-arábiai nők nyugat-európai társaiknál lényegesen többet: évente több mint 440 milliárd forintnak megfelelő összeget költenek ékszerekre és kozmetikai szerekre, noha a sivatagi királyságban érvényes szigorú előírás szerint a nyilvánosság előtt csakis erősen lefátyolozva jelenhetnek meg. Egy Rijádban közzétett statisztika szerint tavaly minden szaúdi nő és lány átlagosan 1,2 kilogramm aranyat, drágakövet, gyöngyöt és ékszert vásárolt. Az nem derül ki a statisztikából, hogy a hölgyek maguk vették-e az ékszereket, vagy házastársukkal vetették meg. Haifa Díb szaúdi szociológusnő szerint a jelenség fő okai a férfiak, mert "azt akarják, hogy feleségük külseje ugyanolyan legyen, mint a műholdas tévéműsorokban látható külföldi nőké, a nej tehát azért követi a legújabb divattrendeket és festi magát, hogy tetsszen a férjének".