A Sex on the Beach lecsúszott a koktélok slágerlistájáról, a vodka alapú kevert italok helyét pedig átvették a rumos szürcsölnivalók, egy nemzetközi italforgalmazó cég felmérése szerint. Mára egyetlen magyarországi buli, vagy menő szórakozóhely, de még jobb étterem sem engedheti meg magának, hogy ne kínáljon koktélokat. Sőt, aki nem rendezkedik be a divatos kevert italok, long drinkek kínálására, onnan előbb-utóbb elmaradnak a fiatalok.

Ma már a 18-24 évesek is tudják, milyen a finom koktél, míg régebben ennek az italfélének a rendelése elsősorban a 25-30 éves korosztályra volt jellemző. A felmérés szerint a férfiak továbbra is megelőzik a gyengébb nemet a fogyasztásban, jóllehet, sokan azt gondolják, hogy a díszes, színes, legtöbbször édes koktél nőies ital.

Mindez együtt jár azzal, hogy a tömény alkohol tisztán való fogyasztása - a féldecizés - visszaszorult. A koktélok sajátkezű kikeverése kifejezetten szórakoztató és trendi dolognak számít, ezért ma már nem csak azok jelentkeznek mixer iskolákba, akik a vendéglátásban akarnak elhelyezkedni. A legfrissebb slágerlistán a Pina Colada vezet, aztán jön a Mojito és a Bloody Mary. Az újoncok között van a Cuba Libre.