Bár a divatguruk szerint nem divat a barnaság, sőt a sápadt arc és a púderszínek a nyári kedvencek, a nők mégis mindent megadnak azért, hogy barnák legyenek - ez derül ki a magyar kozmetikai magazinokból is.

Tabletta, krém, testápoló, tea, szolárium és napvédő tejfélék sokasága segíti ma már abban a nőket, hogy barnák legyenek. Ugyanazok a kiadványok cikkeznek a túlzott barnaságmánia ártalmairól, amelyek a legkülönfélébb barnító készítmények egész arzenálját reklámozzák, az olvasóra bízva, kinek, minek higgyen.

A ritkán alkalmazott, nem túlságosan hosszú szoláriumozás a kozmetikusok legtöbbje szerint nem át a bőrnek. A mai szoláriumszalonok többsége már "új generációs", ami azt jelenti, hogy kulturált, tágas, légkondicionált. Természetes (kellene, hogy legyen) a zuhanyozási lehetőség, a szék, a fogas, a törülköző, mindenekelőtt pedig a vendég előtt történő fertőtlenítés - akkor is, ha álló szoláriumról van szó.

Egyes szoláriumok már egyben vibrációsak, tehát formálják az alakot is. Az új szalonokban a kifejezetten szoláriumozáshoz való kozmetikumok - külön nőknek és külön férfiaknak szóló - széles választékát is meg lehet vásárolni.

A tablettákban és teákban elsősorban hinni kell - mondják egyes kétkedők - a lényegük ugyanis a béta-karotin-tartalom, ami például a sárgarépában is megtalálható.

Az egyik új, vitaminnal dúsított üdítőital béta-karotin és aloe vera tartalmának hatására a melanociták sötétebb melanint termelnek - állítják a termék kibocsátói.

A testápolók között egyre népszerűbbek az önbarnítósak, amelyek illata ma már kevésbé zavaró. A régi típusú önbarnítók elég erős jellegzetes szaga sokakat eltántorított a barnaság megszerzésének eme módszerétől.

Mindeme módszerek népszerűségének titka, hogy a bőrgyógyászok egyre jobban óvnak a napozástól.