Egy matematikusnő kidolgozott egy képletsort, amelyre már rég várt a világ: szerinte ezek a számítások egy csapásra megoldhatják parkolásilag hátrányos helyzetű hölgytársai problémáját. A valóság ellenben az, hogy a változók mennyisége lehet, hogy sokakat még inkább összezavar.
Rebecca Hoyle, a Surrey University matematikusa három változót vesz figyelembe az optimális parkolásnál: P (ami a gépkocsinak a parkolás kezdetekor elfoglalt pozíciója), H (amely azt határozza meg, mekkora hely szükséges az autónak), és E (amely az a pont, ahová az autó elejének kerülnie kell) - vázolja az angol The Sun bulvárlap a tuti szisztémát.

Ez idáig még követhető is volna, csakhogy a képlethez emellett szükséges még az autó fordulóköre (r) és az autó szélessége (s), az autó középpontjától a hátsó lökhárítójáig mért távolság (h), valamint az az érték amely a hátsó lökhárító és a következő autó (vagy egyéb tereptárgy) közti kívánt távolságot írja le (lh).

Az immár hét elemből Hoyle az alábbiak szerint vezeti le a számításokat:

                        P=r-s/2
                        H > s+2r+h
                        E < s+2r-lh
                        

A Velvet Közlekedésbiztonsági Szakosztályának két kiegészítése a tudományos felfedezéshez:

Fotó: mobil.hix.hu
1. A biztonságos manőver érdekében ezentúl érdemes íróeszközt (í) és papírt (p), sőt akár számológépet (sz) is bekészíteni az autó kesztyűtartójába;

2. Hogy addig se zavarja a forgalmat, a helyes számítások elvégzéséig mindenképp tanácsos leparkolni egy olyan helyen, ami kellően tágas ahhoz, hogy számítások nélkül is sikerüljön a kockázatos manőver.

A Velvet Nyári Egyetemének Kutatócsoportja szerint pedig mivel a fentiek alapján már úgyis sikeresen elhelyeztük az autót, a képlet alkalmazása okafogyottá válik, és indulhatunk a strandra.