A főnök felemásban
Ebben a folyamatban gyakran részt vesz a cég elnöke is - írja a Bőr- és Cipőtechnika című folyóirat a Rockport nevű amerikai cég érdekes vevőfilozófiájáról és gyakorlatáról. Olyan apróságokra is ügyelnek, hogy hétfőn az esetleges bulizástól a lábak kissé dagadtabbak, ekkor nem végeznek próbahordást. Hölgyek a nehéz napok idején nem lehetnek próbahordók, és azt is megvizsgálták, mennyire kényelmesek a cipők, ha reggel ugrunk beléjük, vagy este - amikor már sokat ültek a volán mögött a próbaviselők - hogyan érzik benne magukat.
Többször tesztelnek
Ha ezek után mindenki rábólintott a modellre, csak akkor kezdődhet a gyártás. De a kényes konstrukciójú modellekből szállítmányonként néhány párat ezután is felpróbáltatnak a kiválasztott személyekkel. Az időigényes tesztelés pedig meg is éri a Rockportnak, hiszen egy-egy jól sikerült modell több éven át fut, milliós tételben. Volt olyan cipőjük, amelyet 1984-ben fejlesztettek ki, és 10-12 évig évi másfél millió párat adtak el belőle.
Minőségi cuccok
Mindez természetesen nem a dömpingáron fillérekért lábbelit készítő, távol-keleti pinceműhelyekben van szokásban. A minőségi árut előállítók azonban nem mondanak le az alapelvükről: a cipőt azért gyártják, hogy azt hordják, és abban a lábbeli viselőjének jól kell éreznie magát.