Az állatvédelmi hatóságok nem lelkesednek a Checkers gyorsétteremlánc legújabb merchandise-ötletéért. Az étterem ugyanis olyan zacskókban adja az elvitelre szánt ételt, amelyekből az előre bejelölt nyílásokat kivágva kabalafigurájuk, a hiphopper Rapcat pólóját utánzó macska-trikót lehet csinálni.

A tampai központú Checkers saját merchandise-figurájaként találta ki Rapcatet, a hiphopper macskát, aki rendes rapperhez méltóan fuxot visel, térdig érő baseball-pólót hord, autófetisiszta, és nyilván a seggrázó macák is feltűnnek majd előbb-utóbb, mihelyt elindul a külön neki szentelt site videoklip-menüpontja. Rapcat dalszövegei emellett a már megszokott nagy dudák-zsozsó-kocsik szentháromság helyett a sokkal letisztultabb miau-miau üzenetet hordozzák. Illetve hordozza. Az egyetlen, Meow-meow című száma.

A gyorsétterem Rapcat pólóját utánzó zacskókban adja a szendvicseket, és arra buzdítja a vásárlókat, hogy eldobás helyett a megfelelő részeken kivágva inkább adják rá a macskára. A zacskóba vágott réseken ki lehet bújtatni a macska fejét és két mellső lábát, és ettől szerintük az állat máris olyan lesz, mint a hirdetéseikben szereplő Rapcat-bábu.

Az állatvédők szerint viszont a macska legfeljebb ideges lesz mindettől, és a YouTube-on talált kisfilmen mi sem találtunk egyértelmű macskaboldogságra utaló testbeszéd-jeleket.

Zacskóba macskát dugni nem helyes

A Hillsborough Megyei Állatvédelmi Hatóság hétfőn kiadott közleménye szerint egy valódi, erre irányuló szándékot nem mutató macskát Rapcat-zacskó viselésére kényszeríteni kimeríti az állatkínzás fogalmát. Ez alól az sem ad felmentést, hogy a hamburgerlánc rányomtatta a zacskóra: „Nem minden macska lesz oda a zacskóviselésért. Ne erőszakoskodjunk, vagy sodorjuk veszélybe a macskákat ezzel”.

„Semmi bajunk Rapcattel, mint karakterrel” – szögezte le a szervezet szóvivője, Marti Ryan. „Mi csak azt szeretnénk elérni, hogy senki se dugjon zacskóba macskát. Ez a közvélekedés szerint nem helyes”. A szervezet akár bíróságra is hajlandó menni, hogy megállítsa a kampányt.

A Ceckers azzal védekezik, senkinek sem akartak kellemetlenséget ezzel a kampánnyal – a macskákat is beleértve. „Mikor tavaly ősszel adásba kerültek a Rapcat-reklámok, azonnal óriási sikert arattak” – védi az igazukat Richard Turner marketing-vezérigazgató helyettes. „Rengeteg levelet kaptunk a vendégeinktől, akik Rapcat-figurát szerettek volna. A Rapcat-weboldalak, poharak és a zacskó mind Rapcat népszerűségének köszönhetően születtek, a tévékampányunk továbbgondolásaként”.

Rapcat hivatalosan egyelőre nem reagált az állatvédők indítványára. Országos turnéját mindenesetre szőrcsomó-felöklendezés miatt egyelőre elhalasztja - tudtuk meg weboldalának híreiből.