"Van egy rágód? Te biztos pénzügyes vagy. Nem? Akkor, várj csak ...háeres (a humán erőforrással foglalkozó munkatárs, régen személyzetis)" - invitálja kikicsoda játékra egy fiatalember a Mammut Kaméleon Klubjába érkező riporterünket, aki a közgazdaságtanhoz annyira sem ért, mint a kvantummechanikához. Rágója viszont van.
Csajozni, pasizni, a szokásos
"Ide ismerkedni jönnek az emberek, nem üzletelni. Csajozni, pasizni, a szokásos" - magyarázza riporterünknek egy szimpatikus fiú, aki huszonéves korára PR-manager lett. Társasága nem koktélt, sört iszik. "Itt fogyasztó lesz a reklámosokból. És úgy tűnik, ipari méretű fogyasztók vagyunk" - foglalja össze a lényeget, pedig riporterünk ekkor még sok élmény előtt áll. A zene a kilencvenes évek smooth diszkója, a tánc még csak most kezdődik. A parketten szegfűszegillat terjeng, mert sokan a speciális, fűszeres indonéz cigarettát szívják - 10 szál ára 590 forint -, aminek az eladásából befolyt bevételt a cunami áldozatainak juttatják. Erről már a Reklámkocsma szervezője beszél riporterünknek.
Becherrel támogatni a cunami áldozatait
"Ma indonéz vacsora volt, amelynek árából szintén a szökőár áldozatait támogatjuk. Tudnod kell, mi voltunk az elsők, akik az indiai katasztrófa mellett arra is felhívtuk a figyelmet, hogy a cunami Indonéziában is hatalmas pusztítást végzett, így mi erre a területre koncentráltunk" - mondja büszkén Galambos Róbert. Az indonéz vacsoráról fejvadászokat kérdezünk találomra, de nem kóstolták. "Mi meg egy üveg becherrel segítünk az áldozatokon"- viccel valaki a tömegben.
A klub hátsó társalgója felől egy vörös hajú nő indult el a parkett felé (a harmincas éveiben jár, de arca már látott botoxot; kedvenc viselete a caprinadrág tűsarkú csizmával; évente kétszer nyaral, ilyenkor - ha teheti -, Maorit nem hagyja ki; kéthavonta színházba jár; kéthetente szoláriumozik; ha van ideje, különlegeset főz a barátainak; és néha csak a csevegés kedvéért is beugrik a fodrászához), ahogy leér, széles mosollyal és látványos gesztussal megöleli egy ismerősét.
Lincs-zóna, fordított udvarlás
|
"A vidéki reklámkonferenciákon jöttünk rá, hogy szakmai szempontból meg kapcsolatépítésre nem az előadások a leghatékonyabbak, hanem az utánuk spontán kialakult iszogatós bulik. Így találtuk ki a reklámkocsmát, ami azóta is nagyon népszerű. Tizenhárom éve minden hónapban összegyűlünk" - mondja Rebrus Csaba, a Reklámkocsma alapítója, aki szerint hiába van már orvoskocsma, jogászkocsma, és más szakmai buli, mégiscsak a reklámosok mulatnak a legjobban. Lehet, de újságíróbulin biztos nem járt mostanában.