"Szingli-Shopping" néven fut a Wall-Mart nevű áruházlánc ismerkedést célzó akciója - jelentette a német hírügynökség, a dpa. Vörös szalaggal ellátott bevásárlókocsikba pakolnak azok a dortmundiak, akik a kiló kenyér mellett mellékesen meglelnék az igazit is.
"A konzervdobozok felé tartva éppen elszalasztotta a férfit. Pedig már a tejfölös pultnál feltűnt neki a világos bőrkabátot viselő középkorú sármőr" - jelenet egy dortmundi hipermarket péntek estéjéből.

"Egy kicsit úgy érzem magam, mint a majom az állatkertben." - mondja a 39 éves Michaela a dpa-nak, miközben egy vörös színű szalaggal megkülönböztetett bevásárlókocsit tol maga előtt. Néhány szalagtalan bevásárló szánakozó pillantásokat küld a szinglikocsik felé: "Mintha azt gondolnák: na a szerencsétlen odáig süllyedt, hogy egy áruházban kell pasit fognia." - kommentálja a reakciókat a középkorú nő. Ugyanakkor elismerő pillantásokat is kap bátorságáért. Pedig a dortmundi nő csak néhány napja él egyedül. Úgy döntött, körülnéz egy kicsit, hogy letesztelje a kínálatot - ahogy a legtöbb szingli teszi itt.

A zöldségpulttól a mélyhűtött árukig

"A bevásárlást úgyis meg kell ejtenem." - mondja egy húszas évei elején járó hölgy. "Így legalább összekötöm a kellemeset a hasznossal." "Végre - szalaggal ellátva - megengedhetem magamnak, hogy kedvemre bámészkodjak." - vélekedik egy 36 éves asszony. A zöldség részlegtől a húspultig nem történik semmi lényeges. Aztán a mélyhűtött áruknál találkozik két flörtre kész férfival, akik meglehetősen félénknek tűnnek. "Újra meg kell tanulnunk, hogyan kell ismerkedni." - mondja a két negyven körüli úr. A megkülönböztetett bevásárlókocsiknak köszönhetően elismeri ugyan az ember, hogy egyedülálló, de mégis anonim marad.

14 millió egyszemélyes háztartás

A Szingli-Shopping ötletével állítólag azt szeretné elérni Rudolf Baumann, a helyi fiókvezető, hogy kötődjenek a vevők az üzlethez, másfelől könnyíteni szeretne az egyedül élők helyzetén. A dortmundi bevásárlóközpont egyelőre az egyetlen a 92 németországi áruház közül, mely szingliket csalogat péntek esti bevásárlásra. Állítólag kerek 14 millió egyszemélyes háztartás van Németországban. Még ha nem is mind nevezhető klasszikus értelemben szinglinek, egy biztos: a potenciális célcsoport nagy.

Menjen inkább múzeumba!

Christian Thiel, berlini szingli-tanácsadó arra megfelelőnek tartja a kezdeményezést, hogy megkezdődjön a kapcsolatfelvétel: "A porlevesek, pezsgő-és borkészletek között könnyen szóba elegyednek egymással az emberek." Egy rövidke flört ugyanúgy elképzelhető egy szupermarketben, mint egy szinglipartin. Ugyanakkor csak kevesek képesek könnyedén szóba elegyedni egy vadidegennel. "Ez csak a különösen extrovertált személyiségek sajátja." - véli Thiel. Nagyon csekély az esélye annak, hogy a Szingli-Shopping során életre szóló párt találjon valaki - teszi hozzá. A szakértő hatékonyabbnak tartja például a múzeumi szinglitalálkozókat. Ott ugyanis vélhetően azonos érdeklődésű és hasonló műveltségi szinten álló emberek találkoznak. "Ott nagyobb a valószínűsége annak, hogy valaki hozzám való, mintha csak ugyanolyan joghurtot vesz le a polcról, mint én."

Az áruház útvesztőjében

Michaela más állásponton van: szerinte elég egy pillantás a bevásárlókosárba ahhoz, hogy eldöntsük, hogy "tetszene-e a másik ízlése." A kerek két órán át tartó bevásárlás végén egyetlen pasit mutat csupán a flört mérlege. Michalela mégsem nevezhető csalódottak: "Egyébként sem vártam túl sokat, csak azt hittem, hogy a férfiak itt valamivel nyitottabbak." A hipermarket azonban túl nagy. "Amikor mondjuk a joghurtos pultnál tartok, az álompasim már lehet, hogy rég a tojásoknál jár." Mindezek ellenére ismét el fog jönni. Hacsak időközben nem esik be egy szimpatikus férfi.