Trump műsora a Survivor című műsor stratégiájára épül, és a résztvevők - többnyire munkanélküliek - munkáért versengenek egymással, a végső győztes ugyanis munkát kap Trump vállalatánál. Egy-egy epizód végén Trump a "ki van rúgva" mondattal bocsátja el a kiesett játékost. Trump műsora a maga húsz millió nézőjével jelenleg az egyik legnépszerűbb műsor az Egyesült Államokban - és egyben az NBC tévécsatorna megmentője is, hiszen a komoly nézettségű Jóbarátoknak már utolsó epizódjait sugározzák.
Verseny egy mondatért
Az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Bizottságának honlapja szerint Trump már el is indította bejegyzési kérelmét. A "Ki van rúgva!" mondatot ugyanis Trump kaszinóiban, és egyéb játékszereken is szeretné népszerűsíteni, nem beszélve a "Ki van rúgva! Donald J. Trump" feliratú pólóról - ami egyébként New York egyik áruházában már kapható. Persze más zsarnokhajlamú vezetőknek sem kell majd nélkülözni ezt a mondatot a jövőben, a védelem ugyanis csak a megjelölt, speciális alkalmakra vonatkozik.
Az elmúlt évben egyébként 185 ezer kérelem érkezett a Szabadalmi Bizottsághoz, ami alapján érthető, hogy egy-egy védjegy bejegyzése egy évig is eltart. Trumpnak ráadásul vetélytársai is akadnak, hiszen a Szabadalmi Bizottság honlapján feltüntetett kérelmeket tanulmányozva kiderül, hogy három másik személy is magáénak szeretné tudni a "Ki van rúgva" tőmondatot. Érdekes módon, az "Önt outsource-olták!" mondatra senki nem pályázik.