Egy átlagember számára Manhattan felkapott klubjaiban bulizni szinte reménytelen feladat. A vörös kötéllel elválasztott zártkörű szekciók, a bejárat előtt tolongó hosszú sorok, a szigorú tekintetű beengedőemberek, akiken szinte csak ismeretség útján lehet átjutni, mind alaposan megnehezítik a bejutást, írja a New York Times. Ha pedig mégis sikerrel járt a vállalkozó szellemű partiőrült, a klubon belül még mindig maradnak előtte lezárt helyek; a VIP, sőt VVIP szekciók mintha csak azért volnának kitalálva, hogy a kívülrekedőknek egyértelművé tegyék: ők nem ugyanahhoz a kaszthoz tartoznak, mint a kordonon belül bulizók. Ez még a legelszántabb partiarcok hangulatát is le tudja hervasztani.
Fizetett bulizók
Veronica Vega nappal sminkesként dolgozik, szombat esténként pedig a legmenőbb klubokban szórakozik. Csakhogy ő ezzel is pénzt keres: a PartyBuddys nevű cég alkalmazásában az a feladata, hogy a cég szolgáltatásáért szép összeget fizető ügyfeleket bejuttassa a legfelkapottabb klubok és események VIP-szekciójába.
"A legtöbb ügyfelünk jól szituált üzletember, de nem biztos, hogy ismerik az éjszakai élet legjobb helyeit, főleg, ha például csak átutazóban járnak a városban" - mondja munkájáról a lány a New York Timesnak. "Az én feladatom, hogy mindenhol megkapják a megfelelő bánásmódot, a legjobb asztalt és kiszolgálást, hogy nekik már csak jól kelljen érezniük magukat".
A bulizásügyi személyi asszisztensként működő lányt és ügyfelét a klubok előtt különautók várják, ezek szállítják őket a következő helyszínre, ahol Ms. Vega egyik kollégája időközben már előkészítette a terepet, és ellenőrzte, készen áll-e a személyzet a fontos vendég fogadására. A vendégek - mint például a New Yerseyből érkezett Jorge Lima - általában rendkívül elégedettek: "Fantasztikus érzés, hogy így csak ki kell szállnom az autóból, és egyenesen bejuthatok a klubba: nincs sorbanállás, nincsenek az akadékoskodó ajtónállók és kidobók. Ez egyszerűen csodás!"
A rocksztár-bánásmód a legdrágább
A PartyBuddys nevű cég két alapítója, James King és Jason Roefaro weboldalukon ezért azt ígérik: velük az átlagos ember is híresnek érezheti magát egy éjszakára. Szolgáltatáscsomagjukban biztosítanak ehhez egy kísérőt, aki ismeretségei révén könnyedén átviszi őket a féltékeny, kívülrekedt sorbanállók és a szigorú biztonságiak szűrőjén, egy limuzint, welcome drinket és - ami a lényeg - VIP bánásmódot Manhattan hat legtrendibb klubjában: a Cielo, a Plaid, a Webster Hall, a Copacabana, a Spirit és a China Club nevű helyeken. A legolcsóbb csomag 350 dollárért elérhető, de a valódi rocksztároknak kijáró bánásmódért 1200 dollárt kell fizetni, írja a lap.
A két tulajdonos - akik Roefalo nagyijának Union City-beli házából indították vállalkozásukat - megfigyelése szerint ügyfeleik legalább 60 százaléka középkorú, jól szituált üzletember, akik eddig még nem jártak New York éjszakai klubjaiban: "Olyan ez, mint amikor régóta álmodozol arról, hogy milyen lehet autóversenyzőnek vagy vadászpilótának lenni: bár az ügyfeleink igazából csak könyvelők és ügyvédek, de így rövid időre elhihetik, hogy azok. Egy éjszakára bárki lehet Paris Hilton, vagy P. Diddy."
Saját vörös szőnyeg paparazzikkal
Vannak ügyfelek, akik olyannyira komolyan veszik az egyéjszakás átlényegülést, hogy még a céget is sikerült meglepniük: "Egy minneapolisi pénzügyi tanácsadó cég igazgatói még paparazzikat is béreltek, hogy fotózzák őket, ahogy kiszállnak a limuzinból. Még egy saját kordonuk és vörös szőnyegük is volt, amit vittek magukkal az összes klubba." A weboldal alapján úgy tűnik, a paparazzit a cég is jó ötletnek tartotta, és beépítette saját szolgáltatásai közé.
A PartyBuddysnál az élet persze nem csak bulizásból áll: a cég portfoliójában szerepel még vásárolgatás a legtrendibb üzletekben egy személyes vásárlási tanácsadó kíséretében, vagy a magát a sztárok masszőreként reklámozó - és erről bizonyító erejű fotógalériát mellékelő - Dr. Dot szolgáltatásai.
Egy VIP-személynek végül is adnia kell magára.