horoszkóp

Ezért a csajért őrülnek meg jelenleg a gémerek

2015.09.15. 19:05

A Metal Gear-sorozat egy 1987-ben indult japán videojáték-sorozat, ami a szeptember elején megjelent 11. részével (pontos nevén: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain) ér a végéhez. Már ez is elég lenne ahhoz, hogy a fél gémervilág az új MGS-ről beszéljen, de van még egy apróság az alapvetően egy nyílt világban játszódó, akció-kaland-lopakodós játékban, ami miatt mostanában folyamatosan a hírekben szerepel.

Ez pedig az új rész egyetlen női karaktere, Quiet miatt van, aki foglalkozását tekintve mesterlövész, hírértékét tekintve pedig kvázi meztelen. Hogy Quiet miért rohangál minimális mennyiségű ruhában arra a játék készítői logikus magyarázatot adtak (Vigyázat, szpojler!): Quiet a bőrén keresztül lélegzik, és veszi fel a tápanyagokat, minél több rajta a szabad bőrfelület, annál hatékonyabban tudja ezt megtenni.

Oké, hogy a bőrén keresztül lélegzik, de azért a készítők nem mentek a szomszédba egy kis szexizmusért, amikor a karaktert kidolgozták. A Youtube-ot elárasztják az ilyen videók, mint eze a két lenti, amik láttán az ember elgondolkozik rajta, hogy dramaturgiailag tényleg szükség volt-e mondjuk a tangás bikiniben a vízben vonaglásra.

De ez a videó is borzasztó népszerű, a karakter pucsítós nyújtózása már gifként is terjed mindenfelé.


Metal Gear Solid 5 Quiet poses quentes by gamesmagordz

Persze, akik játszottak a játékkal, biztosan meg tudják mondani, hogy ezek a jelenetek milyen fontos dolgokat tesznek hozzá a történethez, a játék hangulatához, a karakter jelleméhez.

Nem is ez a lényeg, hanem az, hogy Quietet egy valódi színésznőről mintázták, az egyébként nagy videojáték-rajongó holland Stefanie Joostenről.

A fiatal modell a japán populáris kultúra nagy rajongója, Japánba is ment, hogy a kultúráról tanuljon, itt került közel az MGS készítőihez, mert egy olyan modellügynökségnél vállalt munkát, amelyik nyugati modelleket foglalkoztat a szigetországban.

A játékban látható Quiet mozgását Joosten kölcsönözte, motion capture technológiával vették fel a különféle mozdulatait, amiket aztán a játékban felhasználtak. De még a karakter arca is hasonlít a modellére. A mozgása és az alakja mellett Quiet még Joosten hangján is szólal meg a játékban.

Miután felvették a mozgását, nem tudta még, hogy milyen lesz a késztermék, ezért saját bevallása szerint ő is csodálkozott rajta kicsit, hogy mennyire kevés ruhában van, de azt mondta, ő megérti, hogy a karakternek fontos, hogy minél kevesebb ruha legyen rajta.

„Nem számítottam ezekre a reakciókra, hogy ilyen megosztó lesz a karakter. Amikor először láttam, akkor engem is lesokkolt. Nem ismeri mindenki a történetét, ezért megértem azokat, akik azt mondják, hogy túl sokat mutat magából. Engem viszont nem zavar” – mondta a karakteréről.

Sőt, a reakcióiból úgy tűnik, kifejezetten tetszik neki az egész helyzet. Apró mellékszál, hogy a játékban Quietnek van egy saját dala, amit a játék soundtrackjén, ami egy Japánban élő ausztrál énekesnő, Donna Burke énekel, aki a Metal Gear-széria több részében is énekelt már korábban.

Ha meg szeretné hallgatni a dalt a Wolf Katira hasonlító énekesnő előadásában, akkor ide kattintson!

Szóval Joostenről kiderült, hogy nemcsak jó alakja van, nemcsak a videójátékok és a japán kultúra rajongója, de az is, hogy meglepően jó a hangja. Így ő is elkészítette a saját verzióját a saját karaktere dalából. Ezt itt lent.

Egy olyan nagysikerű játékszériában szerepelni, mint a Metal Gear-sorozat manapság már kb. olyan, mintha valaki egy James Bond-filmben kapna meg komoly szerepet, a konkrét esetünkben, mintha Stefanie Joosten lett volna a Bond-lány. A játék legutóbbi része nagyjából hollywoodi filmekhez mérhető költségvetéssel készült, az egész játék 80 millió dollárba (kb. 22 milliárd forint) került, hogy a vállalkozás nyereséges legyen, olyan 5-6 millió példányt kell belőle eladni.

Az MGS befejező részének erre minden esélye megvan, a Forbes azt írja, hogy a japán piacon minden eddiginél jobban nyitott, de Nagy-Britanniában is csúcsot döntött az első héten. A játékot kiadó Konami első körben 3 millió példányban nyomta ki a játékot, tehát elég bizakodóak, pláne, hogy ezek csak a fizikai verziók, erre jönnek még a megvásárolható letöltések.