A '90-es években nagy trend volt a popzenében, hogy ne a csinnadratta meg a sztárság legyen a lényeg, hanem csak maga a zene. Sokan annyira komolyan gondolták, hogy ők kizárólag zenészek és nem hajlandók celebet csinálni magukból, hogy nem szerepeltek a saját videoklipjeikben és nem tették rá az arcukat a lemezeik borítóira.
Pedig a lemezborítók ebben az időben még sokkal fontosabbak voltak, mint manapság, hiszen a '90-es években még nem volt jellemző a digitális zenehallgatás, úgyhogy a többségnek minden alkalommal effektíve a kezébe kellett vennie a borítóképpel ellátott CD-t ahhoz, hogy az adott albumot vagy számot meghallgathassa, és a zenei áruházakban böngészve is a borítót látták meg először a potenciális vásárlók.
Így aztán elvileg nagyon fontos volt, hogy egy-egy lemezborító minél többet mondjon el a CD-n hallható zenéről, illetve az előadóról. A gyakorlatban azonban mégis sokan azzal menőztek, hogy saját fotójukat nem tették rá a lemezükre – bizonyos esetekben azt is nehéz ránézésre kitalálni, hogy férfi vagy női előadóról van-e szó egyáltalán.
21 eklatáns példát gyűjtöttünk össze erre a trendre az alábbi kvízhez. A nagylemezek, illetve kislemezek borítóiról az előadó nevét, valamint az album, illetve szám címét kikockáztuk (ha egyáltalán szerepelt rajta), úgyhogy ön csak a fotót látja majd, amin az előadó maga nem szerepel. Próbálja meg ennek alapján 10 másodperc gondolkozási idővel megtippelni, hogy férfi vagy női énekesről/együttesről van-e szó!
Amennyiben alacsony pontszámot ér el, nehogy szomorkodjon, hiszen ez is csak azt bizonyítja, hogy a lemezborítók tervezői elérték a céljukat: az előadóról tényleg nem derül ki semmi a borító alapján, még a neme sem. Ha viszont legalább 15-öt eltalál, akkor ön valószínűleg nagy tudora a '90-es évek popzenéjének, gratulálunk!
A '90-es években még számított a borító. De az előadók gyakran direkt lehagyták magukat róla. Ön azért még emlékszik? A névre nem is kell, elég, ha az előadó nemét meg tudja állapítani a kép alapján!
Kérjük próbálja meg újra.