A 17 éves Alex Hayes és a 19 éves Tori Levett csupa olyan dologgal tölti az idejét, mint a legtöbb ausztrál tini. A strandon henyélnek, szörföznek az óceánban vagy fesztiválokon partiznak, és életük minden apró mozzanatát gondosan dokumentálják az Instagramon. Az egyetlen lényeges különbség, hogy nekik lényegében ez a „munkájuk”.
A Mashable szerint Alex Hayes még a középiskolát sem fejezte be, de máris több mint 80 ezer követővel büszkélkedhet az Instagramon, ami azért nagy szó, mert ez általában csak azoknak az ausztráloknak sikerül, akik szerepeltek valamilyen valóságshow-ban, vagy mondjuk csöcsvillantós modellként hívják fel magukra a figyelmet. A srác viszonylag korán kezdte építgetni az imidzsét. Már 14 évesen felbukkant a Hurley szörfmárka YouTube csatornáján, amint egy rangos szörfversenyen fűzögette a csajokat.
Bár ebben a szcénában sokan ismerték, az ausztrál köztudatba csak idén júniusban robbant be, amikor egy szelfin örökítette meg, hogy egy jókora cápával együtt csapatta szörfözés közben. Hayes több mint 7 ezer lájkot gyűjtött be a képpel, aztán egyszer csak közölte, hogy az egész kamu volt. Mint mondta, a veszélyes cápát poénból photoshoppolta a fotóra, és azt gondolta, mindenki számára nyilvánvaló lesz, hogy nem igazi.
– poénkodott akkor a tini. Azóta eléggé beindult a szekere. Egy átlagos fotója 3 ezer fölötti lájkot kap, a kommentekben meg csini lányok csapják neki a szelet.
A több mint 40 ezer követőnél járó Tori Levett szintén igazi életművész. Ő is szokott szörfözni, de nála inkább a modellkedés jelenti a fő csapásirányt. Most épp azon filózgat, hogy mellette elkezd DJ-zni is. Neki azután indult be igazán a szereke, hogy elérte a 10 ezer követőt. Mindössze annyit kellett tennie, hogy kirakta a profiljába az e-mail címét, és máris özönleni kezdtek az ajánlatok.
De vajon mennyit keresnek, és egyáltalán miért kapják a pénzt?
Alex Hayes és Tori Levett sikerének titka abban keresendő, hogy roppant ügyesen brandingelik magukat, és instájukat pont azok a fiatalok követik, akik egy csomó nagy márka célcsoportjába tartoznak. Leginkább azzal keresik őket, hogy ruhákat, kiegészítőket, szörfdeszkákat vagy fesztiválokat promotáljanak, de a cégek nem igazán szólnak bele a részletekbe. Csak azt várják, hogy trendi fotókon láthassák vissza a márkájukat.
Olyan, mintha egy újságban hirdetnének, hiszen pontosan tudják, mennyi embert érhetnek el vele. Ha mondjuk 60-70 ezer a cél, hozzám fognak fordulni
– fejtette ki Alex Hayes.
A srác nem árulta el, hogy eddig mennyi pénzt lapátolt össze, de egy konkrét példát azért mondott. Tavaly 5 ezer ausztrál dollárt (egymillió forintot) kapott a Nutri-Grain zabpehely gyártójától 40 posztért cserébe, amelyekbe a #fuelon hashtaget kellett belecsempésznie. Ennek a cégnek sem voltak extra igényei, ezért csak azt csinálta, amit egyébként is: deszkázott, szörfözött és snowboardozott.
Tori Levett az ügyféltől függően 100 és 200 ausztrál dollár (20 és 40 ezer forint) közötti összeget zsebel be egyetlen fotójával. Az egyik legnagyobb megbízását a Bonds fehérneműmárkától kapta. Bár ők nem pénzben fizettek, hanem nekiadták azokat a cuccokat, amikben az Instagramján pózolt.
A páros számára a fesztiválok szervezői is jó fogásnak számítanak, mert jelentős mennyiségű ingyen jegyet kapnak tőlük, és felírják őket a VIP-listára, és ezért cserébe pusztán annyit kell tenniük, hogy betagelik az eseményt a fotóikon.
A két fiatal egyetért abban, hogy az instás életnek vannak árnyoldalai is. Szerintük a barátaik féltékenyek rájuk, ezért néhányukat már elvesztették emiatt, és mindig akad néhány netes troll is, akik bizarr kommentekkel borzolják az idegeiket.
Ugyan tudják, hogy örökké nem fognak tudni ebből megélni, nem stresszelnek túl sokat rajta. Biztosak benne, hogy adódik majd valami más lehetőségük. Jelenleg egyébként Jay Alverrezt és Alexis Rent tartják a példaképeinek. Ők hasonló tartalmakat tolnak, mint ők, csak nálunk is szebb helyekre jutnak el, és még extrémebb dolgokat csinálnak.
– tette hozzá Hayes.