Parádés történetet ismertet a Jezebel: szemtanúk szerint egy floridai úr nagyon felbosszantotta magát azon, hogy a Starbucksban túl lassan készült el a rendelése, ezért elkezdett üvöltözni a kávézó egyik alkalmazottjával. Minderről videó készült, amely szerdán kezdett el nagy sebességgel terjedni az interneten.

A férfi – David Sanguesa, úgy vélte, azért nem kapta meg sokáig a rendelt italt, mert Donald Trumpra (az Egyesült Államok nemrég megválasztott elnöke) szavazott, emiatt szidalmazta a pultosnőt, és visszakövetelte a pénzét. Verekedést kezdett provokálni, de amikor egy másik pultos erre fogékonynak tűnt, elhagyta a helyiséget. (A nőt később megkérdezték, ki akarta-e szolgálni, azt mondta, igen.) Azóta azt nyilatkozta, hogy az esetről készült videó miatt folyamatosan támadják, és onnan derülhetett ki, kire szavazott, hogy a kocsiján van egy trumpos matrica.

Az eset annyira nem lenne érdekes, ha egy elvtársa nem érzi úgy péntek reggel, hogy a helyzet cselekvést követel. De a 29 éves Timothy Treadstone úgy érezte, és mozgalmat hirdetett a Twitteren: az alábbi bejegyzésben arra kért mindenkit, hogy menjen el egy Starbucksba, rendeljen valamit, és mondja azt, hogy Trumpnak hívják. Ha nem szolgálják ki, vegye videóra az esetet.

Pénteken már több mint 27 ezren osztották meg a #TrumpCup akciót a Twitteren. Treadstone szerint (ő egyébként ennek az oldalnak a közösségimédia-szakembere!) ez a kampány egy társadalmi kísérlet, amelynek célja, hogy „a Starbucks ne úszhassa meg a dolgot”.

Vagyis úgy vonják felelősségre a kávézóláncot, amely szerintük nem akart valakit kiszolgálni, hogy azt javasolják: mindenki menjen, és igyon ott egy kávét!

Még jó, hogy egy közösségimédia-szakemberről beszélünk.