Vitatkozhatnánk arról, miért jó vagy éppen borzasztó csalódás légiutas-kísérőként dolgozni, az viszont tény, hogy sok nő űzi a szakmát. Légitársaságtól függően különböző ruhákban vonulásznak a repülőgép fedélzetén, hogy egész álló nap arcukra fagyott mosollyal álljanak az utasok szolgálatára.
Viszont a legtöbben imádják, amit csinálnak, és Instagramon élik a #stewardesslife-ot, amiből az ön kedvéért válogattunk dögivel.
Kezdjük is az Air France egyik stewardessével, aki vigyorogva üdvözli az internet népét.
A légitársaság ruhái egyébként 2005 óta Christian Lacroix dizájnja alapján készülnek, alighanem ennek köszönhető a kifinomult elegancia.
Az Air Serbiánál dolgozó nők leginkább a sáljaikkal tudják megkülönböztetni magukat a kollégáiktól, bár az se mindig sikerül.
Pedig van belőle kék verzió is.
Az Új-Zélandi légitársaság stewardesseinek ruházatát a franciákhoz hasonlóan 2005-ben dizájnolták újra.
A Thunderbirds-stlye a légikísérők nőiességét hangsúlyozta (volna). Az sem tántorította el a döntéshozókat, hogy akkoriban nagyjából mindenki teljesen kiborult, miután ránézett: azt mondták, hogy ennél randább uniformis még nem volt, és valószínűleg már nem is lesz ebben az életben.
A német Lufthansa csapata általában különböző nemzetiségű férfiakból és nőkből áll össze, amitől máris érdekesebb lesz a felhozatal. Így talán nincs is igény arra, hogy valami értelmetlenül csilivili gúnyát aggassanak rájuk.
Az Alitalia légiutas-kísérői így festenek elméletben, ruháikon a zöld és a bordó színt variálják évek óta.
A valóságban pedig így néz ki náluk egy stewardess. Nem sok a különbség a plakátlányhoz képest, mindössze a két szín aránya fordult meg.
Az Air Asiánál dolgozó nők nem kapnak túl sok esélyt arra, hogy kitűnjenek a többiek közül. Viszont legalább mindannyiuknak kiválóan áll a piros szín.
Az Egyesült Királyság tulajdonában lévő Monarch Airlines nőtagjai szintén a színes sáljaikkal virítanak.
És szelfiznek elégedetten.
Az orosz S7 Airlines légikisasszonyai több ruhából is válogathatnak, ami azonban előírás, hogy hordják a rájuk testált zöldessárga sálat és a cég logójával díszített sapkát.
Az Emiratesnél az egységes kép az egyik legfontosabb, ehhez pedig szigorú szabályokat kell betartani. Lakkozatlan körömmel vagy rúzsozatlan szájjal például egy lépést sem tehetnek.
Noha a sapkájuk majdnem ugyanolyan színű, árnyalataiban mégis másnak tűnik, attól függően, milyen színű az adott légiutas-kísérő arca.
Az Ethiopian Airlinesnál hordott egyenruhák elég látványosak, ez pedig annak köszönhető, hogy saját hagyományaikat ötvözik a nyugati kultúra aktuális divatjával.
Színei meg gyakorlatilag összetéveszthetetlenek más társaságok színeivel.
Ez igaz a Wizzair-nél dolgozó nőkre is, akiknél a rózsaszín-fekete ruha hordása mellett talán a csücsöriszelfi-készítés is munkaköri leírásnak számít.
Ő is egy Wizzair-es hölgy, akire csak annyit lehet mondani, hogy
aztamindenit!
Az Etihad Airlines munkatársai szokatlan, viszont annál látványosabb színkombinációkban dolgoznak.
A barna-lila, tiszta gyapjú uniformist egy Ettore Bilotta nevű divattervező alkotta meg 2010 körül.
A Thai Airways stewardessei világítóan színesek, amit nem is illusztrálhatna jobban semmi, mint ez a fotó.
De mégis: ez.
Az EasyJet-nél is tartják magukat a narancssárga kiegészítőkhöz, de azért egyik darab sem válik túlzóan kirívóvá.
Sőt, már majdnem beleolvadnak a környezetükbe.
A Turkish Airlines-nál olyan szép nők dolgoznak, hogy majdnem fel sem tűnik az egyenruha, amiben vannak.
Ugye.
Végezetül tekintse meg a Singapore Airlines légiutas-kísérőit, akik a Sarong Kebaya nevezetű ruha és a mosoly mögött rettentő szabálykövetőek. Nincs is más választásuk:
elvárás a fekete haj, (ha hosszú, akkor kontyba csavarva), nincs lánc vagy karkötő, és a sminkjüket is elég részletesen megszabják.
Hát, ilyen ez a stewardess-szakma, ha annak állna, ezekkel jó tisztában lennie.