Pár nappal ezelőtt a kreativ.hu szúrta ki a Facebook-on, hogy az Oázis kertészet hűtlen szerető címmel hirdeti Valentin-napi akcióját. A plakáton egy kéjes mosolyú fiatalember látható két szeretőjének társaságában. A fotó azt az érzetet kelti, hogy a fiú megcsalja a szeretőjét egy másik lánnyal, aki szintén a szeretője (hiszen mi mást is jelenthetne a hűtlen szerető kifejezés?), a helyzetnek pedig mindannyian örvendeznek. A cég akciójának lényege egyébként - elmondásuk szerint - annyi, hogy ha valaki két, azonos árú csokrot vásárol, az egyiket féláron kapja meg. A lap azonban mégis feltette a mindenkit foglalkoztató kérdést, hogy ugyan miért nem lehetett ezt a hűtlenség éltetése helyett egy egészen más formába önteni, mondjuk olyanba, hogy „ha igazán szereti a barátnőjét, két csokrot vesz neki”, és kész.  

A cég a következőképp érvelt: 

Az évek során arra figyeltünk fel, hogy míg például anyák napjára jellemzően egy darab értékesebb virágot, nők napjára ennél lényegesen több, kisebb értékű ajándékba szánt virágot vásárolnak a hozzánk betérők. Ezekre nyilván könnyen található magyarázat.” 

Ezzel ellentétben Valentin-napkor megfigyelhető volt, hogy két, hasonló értékű növényt vittek vásárlóink, melyre már nehezebb volt magyarázatot találni. Innen jött az ötlet a Valentin napi kampány ezen formájára, melyet néhány éve hasonló formában, változó kreatívokkal rendezünk meg.

„ Természetesen senkit sem akarunk hűtlenségre biztatni, sem magával az akcióval, sem ennek hirdetéseivel. A humorosan figyelemfelkeltőnek szánt plakát pusztán a második virágra szóló kedvezményre kívánja felhívni a figyelmet. Ha ezzel bárkit megbántottunk volna azért elnézést kérünk. ”

Akár itt véget is érhetett volna a történet, egyeseket azonban kicsit sem hatotta meg a cég bocsánatkérése. A Citizengo (aktív polgárok közössége, akik célul tűzték ki az emberi élet, a család és a szabadság védelmét világszerte) petíciót indított a reklám betiltásáért, és sikerrel is járt. Az Oázis kertészet ezután ígéretet tett nekik arra, hogy

  • elfogadják, hogy van, akiket sért a hirdetés, ezért a jövőben a reklámkampány nem fog megjelenni, dacára annak, hogy céljuk nem a hűtlenségre biztatás volt,
  • eltávolítják a hirdetéseket az online felületekről, és
  • kiírják a kertészetek eladóterében, hogy amennyiben a vásárlók korábban találkoztak a hirdetéssel, azt ne vegyék sértésnek, azért az Oázis Kertészet elnézést kér.

A teljes petíciót itt olvashatja el.

Hozzászólna? Írjon nekünk Facebookon!
Hűtlenségre buzdít egy magyar kertészet reklámja, le is állították

Ugyan bocsánatot kértek miatta, és elmondták, hogy nem is ez volt az elsődleges céljuk, voltak, akik nem hagyták annyiban a dolgot.

32 · Jan 24, 2018 12:47pm Tovább a kommentekhez
Facebook Comments