Pár nappal ezelőtt a kreativ.hu szúrta ki a Facebook-on, hogy az Oázis kertészet hűtlen szerető címmel hirdeti Valentin-napi akcióját. A plakáton egy kéjes mosolyú fiatalember látható két szeretőjének társaságában. A fotó azt az érzetet kelti, hogy a fiú megcsalja a szeretőjét egy másik lánnyal, aki szintén a szeretője (hiszen mi mást is jelenthetne a hűtlen szerető kifejezés?), a helyzetnek pedig mindannyian örvendeznek. A cég akciójának lényege egyébként - elmondásuk szerint - annyi, hogy ha valaki két, azonos árú csokrot vásárol, az egyiket féláron kapja meg. A lap azonban mégis feltette a mindenkit foglalkoztató kérdést, hogy ugyan miért nem lehetett ezt a hűtlenség éltetése helyett egy egészen más formába önteni, mondjuk olyanba, hogy „ha igazán szereti a barátnőjét, két csokrot vesz neki”, és kész.
A cég a következőképp érvelt:
„Az évek során arra figyeltünk fel, hogy míg például anyák napjára jellemzően egy darab értékesebb virágot, nők napjára ennél lényegesen több, kisebb értékű ajándékba szánt virágot vásárolnak a hozzánk betérők. Ezekre nyilván könnyen található magyarázat.”
Ezzel ellentétben Valentin-napkor megfigyelhető volt, hogy két, hasonló értékű növényt vittek vásárlóink, melyre már nehezebb volt magyarázatot találni. Innen jött az ötlet a Valentin napi kampány ezen formájára, melyet néhány éve hasonló formában, változó kreatívokkal rendezünk meg.
„ Természetesen senkit sem akarunk hűtlenségre biztatni, sem magával az akcióval, sem ennek hirdetéseivel. A humorosan figyelemfelkeltőnek szánt plakát pusztán a második virágra szóló kedvezményre kívánja felhívni a figyelmet. Ha ezzel bárkit megbántottunk volna azért elnézést kérünk. ”
Akár itt véget is érhetett volna a történet, egyeseket azonban kicsit sem hatotta meg a cég bocsánatkérése. A Citizengo (aktív polgárok közössége, akik célul tűzték ki az emberi élet, a család és a szabadság védelmét világszerte) petíciót indított a reklám betiltásáért, és sikerrel is járt. Az Oázis kertészet ezután ígéretet tett nekik arra, hogy
- elfogadják, hogy van, akiket sért a hirdetés, ezért a jövőben a reklámkampány nem fog megjelenni, dacára annak, hogy céljuk nem a hűtlenségre biztatás volt,
- eltávolítják a hirdetéseket az online felületekről, és
- kiírják a kertészetek eladóterében, hogy amennyiben a vásárlók korábban találkoztak a hirdetéssel, azt ne vegyék sértésnek, azért az Oázis Kertészet elnézést kér.
A teljes petíciót itt olvashatja el.
Ugyan bocsánatot kértek miatta, és elmondták, hogy nem is ez volt az elsődleges céljuk, voltak, akik nem hagyták annyiban a dolgot.
32 · Jan 24, 2018 12:47pm Tovább a kommentekhez