horoszkóp
tk3s 39073993

Az Instagram megteremtette az új férfiideált: bemutatjuk a softboyt

2019.06.01. 14:17 Módosítva: 2019.06.03. 10:11

Amikor 2015-ben Justin Bieber lett a Calvin Klein férfi alsóneműinek a modellje, egyértelművé vált, hogy valami megváltozott az utóbbi években a társadalomban arról, hogy mi számít férfiideálnak.

Most újabb divathullám ütötte fel a fejét: ez a softboy vagy softboi, vagyis az az érzékeny fiútípus, aki büszkén vállalja, hogy a sport szóról elsőként a sakkra asszociál, a kedvenc filmjei között pedig az 50 első randi is ott van, mert imád elérzékenyülni Drew Barrymore és Adam Sandler megannyi egymásra találásán. 

Az Instagaramon több mint 80 ezer képnél használták már a softboy hashtaget, ezzel nemzetközivé téve az „félénk fiú” trendjét. A képek többségénél pasztellszínű vagy virágmintás ruhába öltözött, művészi tekintetű, jól fésült, vékonyka fiúkat láthat, természetesen nem egy focipályán vagy a konditeremben, hanem a pihe-puha szobájukban egy szépirodalmi mű vagy egy csésze forró tea társaságában (amit jobb esetben egy értékes antik porcelánból hörpölnek fel). 

De honnan ered ez az új trend?

A softboy-jelenség gyökerei a K-Pop, vagyis a koreai popzenéig nyúlik vissza, ennek a műfajnak a képviselői voltak ugyanis azok az úttörők, akik férfi létükre férfiasságukat háttérbe szorítva énekeltek szívhez szóló balladákat. (Igen, tudjuk, hogy ez a jelenség Európában is megfigyelhető volt, lásd One Direction, de Koreában mindez sokkal korábban elindult, igazából Európa vette át tőlük.)

Tökéletes példa a softboyokra a BTS nevű fiúbanda, akik 3-4 éve lettek nemzetközi szinten ismertek, rajongóbázisuk alapját a tinédzserlányok alkotják, vagyis pont az a korosztály, akik a leglelkesebben használják az Instagramot és a többi közösségi oldalt, mint például a Tik-Tok. 

Így nem csoda, ha a BTS hatalmas rajongóbázisra tudott szert tenni, nem hiába nyerték meg 2017-ben és 2018-ban is a Billboard díjátadón a Top Social Artist díjat. 

Vagyis a softboy megtestesítői pont azok a fiúbandák, akik legnagyobb hatást gyakorolják a Z generációra, és egyben formálják az ízlésüket.

A softboi az a férfitípus, akit a Walhberg-féle férfiak puhánynak és nőiesnek hívnának, a nők számára azonban azt az ideális párt testesítik meg, akikkel jókat lehet beszélgetni, és megértik minden bajukat.