Milyen titkokat látnak a magyar luxusszállodák dolgozói és mi jár valójában a fejükben, miközben tökéletes mosolyukkal a vendégre néznek? Ezekre a kérdésekre ad választ Kordos Szabolcs Luxushotel, Hungary 2 című könyve. A riportkötet a napokban került a polcokra az első rész újranyomott kiadásával együtt, a dolgozók megszólalásaiból szemezgettünk.

Az egyik vidéki luxushotel dolgozója a reggeliztetésről vallott:

A reggeliztetés hosszú műfaj egy turistahotelben. A családok egy része ott ül héttől tízig, gurulnak már a sok evéstől, de fel akarják tölteni magukat, hogy ebédre ne kelljen költeni. Szegény gyerekeket valósággal tömik: dzsemes croissant, tojásrántotta, bacon, palacsinta, sonkás szendvics, mindent beléjük akarnak nyomni, és idegesek lesznek, ha a kicsi két falat után már nem kér többet.

Az éjszaka minden szállodában a legkritikusabb időszak, erről mesélt Péter, a budapesti ötcsillagos recepciósa is.

Napközben rengeteg az érkező, folyamatosan pörögsz, gyakran nemhogy ebédelni, még levegőt venni sincs időd. Az este csendesebb, kevésbé látványos a munkád, de ha történik valami, az általában nagy zajjal jár. Ha elszabadul a pokol, akkor az éjszaka történik. Szakmailag ez utóbbi a komolyabb kihívás, egyedül levezényelni egy-egy őrült éjszakát úgy, hogy közben a kötelező papírmunkával is végezned kell. Míg élek nem felejtem el, március 15-e volt, hajnali kettő óra lehetett. Tipikusan az az időpont, amikor vagy ólomlábakon jár az idő, vagy valami egészen hihetetlen fordulatot vesz a műszak. Itt az utóbbi történt. Szépen csendben leosont a lobbiba egy úr, és leült újságot olvasni. Ebben nem lenne semmi meglepő, csakhogy a férfi teljesen meztelen volt!

Orsi, wellness szállodában volt szaunamester:

Amikor egy baráti társaság megtudta, hogy mindössze húszperces a szaunaszeánsz, éreztem rajtuk az indulatot, hogy ennyi pénzért többet várnának. Kezdőként arra gondoltam, rajtam ne múljon a kedves vendég boldogsága, elhúztam hát a szeánszot. Negyven perc elteltével én mostam fel a puhára főtt testüket a padlóról. Maguktól nem mentek volna ki, mert ha fizettek, akkor kibírják.

– mesélte Orsi.

A rossz internetes vélemény az, amitől minden szállodás retteg.

A mai világban iszonyatosan oda kell figyelni, hogy milyen árat mondasz, milyen szobát ajánlasz ki az utcáról besétáló potenciális ügyfeleknek. Gyakran ott helyben előveszik a telefonjukat, és csekkolják az árakat, s ha más információt találnak, akkor már írják is az értékelést, te pedig magyarázhatod, hogy még nem frissült az oldal, az a kedvezmény valójában már nincs.