A Mattel a Kith nevű ruhamárkával kollaborált az ikonikus baba 60. születésnapjának alkalmából. A modelleket elnézve kétségkívül az Instagramról ismert influenszerek ihlették a kollekciót, nem csak a ruhák tekintetében - írja a Paper magazin.
Barbie már a kezdetektől fogva darázsderekú, szőke idolként, vagyis afféle örök szépségként volt ismeretes világszerte. Ahogy teltek az évek, a készítők felismerték, hogy a legtöbb hölgy nem a babához hasonló adottságokkal rendelkezik, így piacra dobtak kifejezetten testpozitív darabokat is. Voltak telt, alacsony, narancsbőrös és striás babák, illetve készítettek kerekesszékben ülő és műlábas modelleket is.
A Kith kreációhoz azonban nem kérdés, hogy az Insta-lányok adták az ihletet. A kollekcióban szereplő babáknak nem csak a ruházata illeszkedik a képmegosztón ismert trendekhez, hanem az arcberendezésük is. Az új Barbiek ugyanis szigorú tekintettel, botoxolt arccal és feltöltött szájjal csücsörítenek, még a megszokott fogvillantós mosolyt sem festették fel rájuk.
Érthető, hogy a trendek változnak, de tekintettel arra, hogy ezek a játékok elsősorban gyerekeknek készülnek, nem feltétlenül jó irány, ha a kislányok szemmel láthatóan tökéletesített babákkal játszva nőnek fel.