clk

6 menő magyar reklám a '80-as évekből – melyik tetszik a legjobban?

2020.04.19. 11:39

Nemcsak a divatban, hanem a zenében is különösen menőnek számítanak mostanában a '80-as évek, ezért itt az ideje, hogy egy heti trendet ennek a korszaknak szenteljünk. Az alábbi reklámok között valószínűleg lesz olyan, amelyre már ön sem emlékszik ennyi évtized távlatából. Mint a heti trendben mindig, ezúttal is szavazással zárjuk a cikket alul: bár nehéz választani, de ha önnek van kedvence, kérjük, árulja el, melyik az! A hat fotó közül önnek melyik tetszik a legjobban?

Pataki Ági / Fabulon

Pataki Ági a '70-es és '80-as évek egyik leghíresebb magyar modellje volt, elsősorban azért, mert ő lett az arca a Kőbányai Gyógyszerárugyár Fabulon termékcsaládjának. A fenti képrészlet szintén egy Fabulon-reklámból származik, a teljes fotót a galériában tudja megtekinteni, szóval érdemes kattintani! Pataki Ági később producerként is dolgozott, ekkor készítettem vele ezt a 2010-es interjút, nagyon érdekes így 10 év távlatából újraolvasni.

Bolyos Ibolya / DNV

Hatalmas népszerűségnek örvendtek a '80-as években a kártyanaptárok, amiknek az egyik oldalán értelemszerűen egy egész éves naptár volt összesűrítve, a másik oldalát pedig egy fotó, általában egy promóciós célzatú fotó díszítette. Ez a kép Bolyos Ibolyáról, úgy tűnik, szintén egy kártyanaptár hátlapjáról való, a háromszögbikiniből és menő napellenzőből álló szettet viselő modell a Divatáru Nagykereskedelmi Vállalat nevében kívánt mindenkinek boldog új évet.

Koncz Katalin / Forte

Koncz Katalin szintén keresett modell volt ebben az időszakban, ezt a képet ő maga bocsátotta a rendelkezésünkre, neki is köszönjük a közreműködést (a Facebookon itt lehet őt megtalálni). Ez a reklám a Forte Fotokémiai Ipar Vállalat termékeit hirdeti, és külön menő, ahogy a sárga fürdőruha és sapka harmonizál a termékcsalád színeivel.

Sára Kata / Cipőbolt

Elképesztően erős a styling a Cipőbolt Vállalat fenti hirdetésén is, bár annak idején ezt valószínűleg nem ezekkel a szavakkal fogalmazták volna meg. A képen vörösben, vörösre festett ajkakkal látható modell Sára Kata, de ha reklámozott cipőt is meg szeretné csodálni, ezúttal is a képre kell kattintania. A hirdetéshez reklámszöveg is tartozik, de senki ne a „Cipőt a Cipőboltból” szlogenre számítson!

Bálint Ági / Csemege

A Cipőbolt reklámjának fekete-vörös drámaiságához képest szép ellenpont ez a Csemege-reklám, ami fehér-zöld és inkább megnyugtató, mint izgató. Az igazi kosarakat idéző méretben viselt Csemege-logót egy csokor vadvirág egészíti ki Bálint Ági bal kezében, és a fotó csak úgy ontja a természetes bájt, ami XXI. századi szemmel elég szokatlannak tűnik már egy hirdetéstől. Tóth József Füles reklámfotós munkáiból egyébként tavaly kiállítás is nyílt, itt tekinthető meg az Index riportja.

Rábaközi Andrea / Ország Világ

Melyik reklám tetszett a legjobban?

  • 1877
    Rábaközi Andrea / Ország Világ
  • 1154
    Pataki Ági / Fabulon
  • 323
    Sára Kata / Cipőbolt
  • 281
    Bálint Ági / Csemege
  • 268
    Koncz Katalin / Forte
  • 78
    Bolyos Ibolya / DNV

És a hatodik kép nem egy reklám, hanem egy magazincímlap – igaz, a magazincímlapokat az adott újság reklámjának is tekinthetjük. Nos, az Ország Világ című kiadvány 1988. június 15-i számában, illetve annak borítóján Rábaközi Andrea mutatta be az arra a nyárra tervezett fürdőruha-divatot. A modell egy akkoriban roppant trendi, és most szintén nagyon menőnek számító napszemüveg-fazont visel a címlapon, és egy különleges, meglepően diszkrét nyaklánc van hozzá. A frizura nagyon pontosan mutatja, hogy milyen haj volt a menő akkoriban, és ha ön szeretne még egy kicsit olvasgatni a rendszerváltás előtti idők divatiparának világáról, ajánlom még Szedres Mariannal készített interjúmat is.

Aki érdeklődik ennek a kornak a manökenjei iránt, annak ajánljuk a Retro magyar fotómodellek című blogot, kattintson érte ide!