shutterstock 585640775

Ön is futó? Ezzel az egyszerű trükkel könnyebben megy majd

2021.10.21. 19:06

Egyre többen vesznek futócipőt és indulnak neki a városnak vagy a természetnek, hogy lábaikat egymás után szedve égessék el a fölös kalóriákat. A futás sokaknak felér egy kínszenvedéssel, egy kutatás során azonban módot találtak arra, hogyan tehető könnyebbé ez az izzasztó egy-másfél óra.

Akik fejhallgatóval indulnak neki a futásnak, nekik van igazuk

– derült ki a Human Kinetics Journalban megjelent tanulmány szerint. A figyelem elterelése ugyanis kulcsszerepet játszik abban, hogyan éljük meg a mozgásnak ezt a formáját.

A tudósok tizenkét, 18 és 30 év közötti nőt vizsgáltak, akiknek mérték az oxigén- és légzési szintjét, légzési gyakoriságát, vér laktát szintjét, illetve az általuk kifejtett erőt, miközben 6 percen át egy futópadon futottak végsebességük 70 százalékán.

A vizsgálat eredményei szerint amikor a résztvevők figyelmét valamilyen külső ingerrel elterelték, kevesebb oxigént fogyasztottak, és alacsonyabb volt a vér laktát szintjük illetve az általuk kifejtett erő nagysága, mint azoknak az esetében, akik végig a futásra összpontosítottak.

Nem ez az első alkalom, hogy egy jó figyelemelterelés erejét, hivatalos nevén a 'korlátozott cselekvés hipotézisét' tesztelték. 2017-ben a távugróknál bizonyították, hogy sokkal távolabb sikerült rugaszkodniuk azoknak, akik a landolási pontra fókuszáltak az ugrási technikájuk helyett.

A hipotézist aztán több különféle tevékenység terén is bizonyították a versenyszerű evezéstől az alapvető izomgyakorlatokig. Az eredmények kivétel nélkül eredményesebb mozgást és jobb állóképességet mutattak azoknál az alanyoknál, akik valamilyen külső ingerre fókuszáltak.

Szóval akár fusson, akár valamilyen más edzést végezzen, kevésbé fárad el és a teljesítményén is javít, ha mozgás közben a figyelme egy része másra, például zenére, egy jó podcast beszélgetésre, vagy a környező tájra összpontosul.

Ön hogyan szokott sportolni?

(Men's Health)