GettyImages-1001971972

Ezeket az ételeket tilos reggelire enni

2022.05.26. 07:55

A reggelit a nap legfontosabb étkezéseként tartjuk számon, sokan azonban nem tudják, milyen fontos, hogy jól megválasszuk, mit eszünk ébredést követően. A reggeli ugyanis nagy mértékben meghatározza – pontosabban fogalmazva: megalapozza 

–  az aznapi energiaszintünket. Tartalmasnak kell lennie, és fontos, hogy jófajta szénhidrátban, egészséges zsírokban, fehérjében és rostban gazdag legyen. 

Az alábbi ételeket jobb, ha nem választjuk reggelire.

Müzli

A müzliről sokaknak az ugrik be először, hogy szuperegészséges, főleg, ha a fitt, light, teljes kiőrlésű és hasonló szavak is szerepelnek a termék csomagolásán. Ez azonban nincs teljesen így, hiába készül gabonából és nem is jó, ha a napot ezzel indítjuk. A legtöbb müzliben ugyanis rengeteg a hozzáadott cukor, és a gabona ellenére kevés rostot tartalmaz. A gabonapehely esetében az már ideálisnak nevezhető, ha adagonként legalább 5 gramm rostot és kevesebb mint 10 gramm cukrot tartalmaz. Érdemes még hozzáadni fehérjét, mondjuk görög joghurtot, tejet, esetleg növényi tejet, vagy jófajta zsírokban gazdag magokat. 

GettyImages-1175198557
Kép: Getty Images

Csak kávé

Sokan határozottan vallják, reggeli kávé nélkül nem indulhat el a nap, és sokan nem is tudják elképzelni, hogy kávé előtt bekapjanak pár falatot. Ha felkelés után nem is érezzük magunkat azonnal éhesnek, a reggelit nem szabad kihagyni és egy kávé legurítása még nem minősül reggelinek, mivel nincs benne olyan tápanyag, amivel el kell látnunk a testünket. A legjobb, ha az első kávénkat fél vagy egy órával ébredés után és a reggelit követően isszuk meg. Rengeteg pozitív hatása van a szervezetre, de jobb, ha kávét csak a reggeli kiegészítéseként fogyasztunk. 

GettyImages-1059134652
Kép: Getty Images

Péksütemény

A fánkok, croissant-ok és a sima fehér zsemlék híján vannak tápanyagoknak, sem rostot, sem fehérjét nem tartalmaznak, de rengeteg bennük a szénhidrát, aminek java részét a cukor teszi ki. A péksüteményekben emiatt sok a kalória, a kifejezetten édes pékáruk iránt ráadásul könnyen kialakulhat a függőség. Ezek az ételek nagyon megelik a vércukorszintünket, s bár emiatt lesz pár pörgős, aktív óránk, a vércukor leesésekor fáradtnak, levertnek érezzük majd magunkat, és ismét vágyni fogunk valami cukros finomságra. 

GettyImages-618252287
Kép: Getty Images

Zsírszegény joghurt gyümölccsel

Noha a zsírszegény joghurt gyümölccsel feldobva igen egészséges, jobb, ha ez a fogás csak kiegészíti a reggelinket. A zsírszegény joghurttól nem lehet teljesen jóllakni, a gyümölcscukrot pedig hamar elégeti a szervezet. Érdemes helyette rendes görög joghurtot választani, amibe akár egy kis túrót is keverhetünk. Gyümölcsön kívül szórjuk meg csonthéjasokkal, de tehetünk hozzá lenmagtöretet, zabot és chiamagot is.

GettyImages-1248154133
Kép: Getty Images

Gyümölcslé

Mint fentebb írtuk, egy kávé legurítása még nem minősül reggelinek, de ugyanez a  gyümölcslevekről is elmondható. Ahhoz kétség sem fér, hogy frissen csavart változat igen egészséges, de nincs benne minden tápanyag, amire reggel szüksége van a szervezetünknek, és nem is lehet csak gyümölcslével jóllakni. Egy kiadós smoothie a jobb választás. Tegyünk bele spenótot, banánt, akár egy marék mandulát, egy kevés tejet, akár egy kis rizsfehérjét. 

GettyImages-915657126
Kép: Getty Images

(Life)