Nem erre a típusra gondolunk elsőként, ha a mainstream márkákról beszélünk.

LG, Samsung, Sony: nagyjából ezek a márkák jutnak először eszünkbe, ha egy új televízió vásárlásán gondolkodunk. A válogatás során persze előfordul, hogy végül egy kevésbé ismert brand termékével távozunk a boltból, hiszen a magyar emberek többsége több piackutatás eredménye szerint is az árra a legérzékenyebb. Világszinten nemcsak árban, de feltehetőleg minőségben is verte versenytársait egy kínai gyártó tavaly év végén:

az AVC Revo piackutató vállalat és techcég felmérése szerint 2022 decemberében a Hisense adta el a legtöbb tévét a világon.

A multinacionális vállalat 2 millió 326 ezer készüléket értékesített összesen a tavalyi év utolsó hónapjában. Az év egészére vetítve a második legtöbb eladással rendelkezik az adatok szerint. 

A decemberi hónapot tekintve nem elhanyagolható ugyanakkor a tény, hogy a cég főszponzori szerződést kötött a 2022-es katari labdarúgó-világbajnokság rendezőivel, így ebben az időszakban minden addiginál több megjelenést kapott a márka. Az eladott példányszámot csak tetézte a karácsonyi vásárlási időszak.

A Hisense azonban éves szinten is sok régióban ért el kiugróan nagy ugrást: 12,2 százalékkal több tévét adott el például Európában és Japánban. A globális piaci részesedése 12,06 százalékra emelkedett, míg Kínában piacvezetők a vállalat közleménye szerint.

A gyártó a jövőben még több prémium televíziót ígért a legmodernebb technológiákkal felszerelve. Abban bíznak, hogy a nem túl távoli jövőben piacvezetők lehetnek.

(Origo)

(Borítókép: Televízió. Illusztráció: Nora Carol Photography/Getty)