A texasi székhelyű cég kénytelen volt eleget tenni a hatósági nyomásnak.

Az önvezető autók működése nemcsak a technológiával foglalkozó szakembereket, de a pszichológia tudományát is régóta foglalkoztatja. A szoftver ellenzőinek véleménye szerint egy elektromos eszköz nem képes olyan döntéseket mérlegelni, mint ahogy azt egy ember tenné, így pedig sokkal veszélyesebbé válhat az autós és a gyalogos közlekedés is.

Ehhez képest a technológia megalkotói pont azzal a céllal hozták létre az önvezető járműveket, hogy biztonságosabbá tegyék az utakat és kevesebb balesetre kerüljön sor. Egy csütörtökön napvilágra került dokumentumból azonban kiderült:

az amerikai hatóságok nyomására a Tesla kénytelen volt visszahívni szoftverfejlesztésre közel 362 ezer autóját.

A döntés azután született, hogy az Országos Autópálya-közlekedésbiztonsági Hivatal (National Highway Traffic Safety Administration – NHTSA) közölte: a sofőrtámogató rendszer nem felel meg a közlekedésbiztonsági jogszabálynak, sőt, baleseteket okozhat.

A hatóságok álláspontja szerint az önvezető rendszer megengedi, hogy az általa navigált jármű átlépje a sebességhatárt, valamint kiszámíthatatlan és egyben törvénytelen módon hajtson be a kereszteződésbe, megnövelve az ütközés kockázatát.

A cég szerint nincs tudomás arról, hogy a visszahívott járművek kifogásolt hiányosságai bármilyen sérüléshez vagy halálesethez vezettek volna, de eleget tesznek a kérésnek és az önvezető szoftverrendszert távoli eléréssel frissítik az érintett, 2016 és 2023 között gyártott járművek esetében.

Az amerikai közúti közlekedés biztonságáért felelős hivatal (NHTSA) több vizsgálatot is folytat az elektromos autóiról ismert gyártó ellen annak önvezető technológiája ügyében.

(MTI)