A Check Point Research legutóbbi jelentése 2022 utolsó negyedévének adatait elemezte ki. A Yahoo 23 helyet ugorva került az élre, de a LinkedIn és a FedEx is visszatértek arra a toplistára, amely az adathalászok által leggyakrabban emlegetett vállalatok, cégek és szervezetek névsorát tartalmazza.
Az év utolsó negyedében az adathalászatnak leginkább kitett brandek a következők voltak:
- Yahoo (az adathalász támadások 20%-ában jelent meg)
- DHL (16%)
- Microsoft (11%)
- Google (5,8%)
- LinkedIn (5,7%)
- WeTransfer (5,3%)
- Netflix (4,4%)
- FedEx (2,5%)
- HSBC (2,3%)
- WhatsApp (2,2%)
A biztonsági cég jelentése szerint a kiberbűnözők javarészt olyan íméleken keresztül támadnak, amelyeken valamilyen nyereményt ígérnek. Az értékes nyeremények reménye sokakat visz rá arra, hogy megadják személyes és bankkártya adataikat. Általánosságban elmondható, hogy a technológiai szektor volt az egyik vezető iparág az adathalászok által megkárosítottak körében, amit a szállítmányozási cégek és a közösségi hálózatok követtek.
A hackerek díjak és jelentős pénzösszegek felajánlásával próbálják tőrbe csalni az embereket.
Ne feledjék: ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az szinte biztosan nem is igaz. Megvédhetik magukat az adathalász támadásokkal szemben, ha nem klikkelnek rá gyanús linkekre vagy csatolmányokra, és ha mindig ellenőrzik annak az oldalnak a címét, amelyre az egyes küldemények irányítanak. Figyeljék az elírásokat és ne adjanak ki önként szükségtelen információkat” – javasolta Omer Dembinsky, a Check Point adatkutatási csoportvezetője.
(Borítókép: Hacker. Illusztráció: japatino/Getty)