Az Apple új terméke, a Vision Pro szemüveg, amelyet épp most kezdtek tesztelni szélesebb körben, komoly kritikákkal szembesül. A tervezés során a cég nem számolt azzal, hogy a prémium anyaghasználat hátrányokat okozhat. Tekintsük át, mi is pontosan a probléma és hogyan próbálja az Apple megoldani a felmerülő kihívásokat.

Az Apple híres a prémium kategóriájú termékeiről, amelyek masszív kialakítása és kiváló minőségérzete a felhasználók körében egyedülálló. Ez nem volt másként a Vision Pro esetében sem, melynek elsődleges célja egy igényes, minőségi termék megalkotása volt, melyet az emberek majd órákon át fogják viselni. Így érthető volt, hogy az új termék iránti várakozás óriási volt.

Azonban a frissen lezajlott WWDC-n (Worldwide Developers Conference), magyarul a Világszerte Fejlesztői Konferencián, ahol az Apple szokott új szoftvereket, operációs rendszereket, sőt néha hardvereket is bemutatni, több felhasználó is megemlítette a Vision Pro súlyával kapcsolatos aggodalmait.

Ez a probléma beárnyékolta a rendezvényt, és felhívta a figyelmet arra a fontos üzenetre, hogy a prémium minőség nem feltétlenül egyenlő a felhasználói kényelemmel.

Az Apple nem először találkozik ezzel a problémával. Korábban az AirPods Max súlya is 385 gramm volt, míg a riválisok termékeinek tömege gyakran nem érte el a 300 grammot, ami kényelmetlenné tette a termék használatát.

A Vision Pro tömege még nem ismert, de a felhasználói visszajelzések alapján aggodalomra ad okot. A vállalat már dolgozik a probléma megoldásán, amely a tervezési fázisban megoldható anyaghasználat helyett egy további szíj hozzáadásában rejlik. Ez a szíj a fej tetején átívelve segít a terhelés elosztásában és csökkenti a Vision Pro nyomását a kényes pontokon, valamint a fej mozgása közben is minimalizálja a „kilengéseket".

A Vision Pro tervezése során az Apple figyelembe vette a felhasználók különböző méretű és formájú fejét, és különböző illesztések és szíjak lesznek elérhetőek, hogy a termék minél jobban illeszkedjen a felhasználókhoz. Az iPhone használói még pontosabban meghatározhatják a számukra legmegfelelőbb méretet.

Azonban ez a szíj nem lesz része a csomagnak. A szemüveg várhatóan 3500 dolláros áron, ami körülbelül 1 193 500 forintnak felel meg a jelenlegi árfolyamon, és kerül majd értékesítésre. A vételár felett meg kell vásárolni a kiegészítőt is. Ismerve az Apple árképzési stratégiáját, valószínű, hogy ez sem lesz olcsó mulatság.

A termék várhatóan 2024 elején kerül majd a boltokba, így az Apple-nek még van ideje a problémák kiküszöbölésére és a termék további finomítására. A cég remélhetőleg figyelembe veszi a felhasználói visszajelzéseket, és a Vision Pro végül megfelelően kielégíti a vásárlók igényeit. Az Apple ugyanakkor nagy kihívásokkal néz szembe, mivel a felhasználói élmény kulcsfontosságú a sikerhez ezen a gyorsan fejlődő és versenyképes piacon. 

Forrás: Ipon.hu

(Borítókép:  WWDC-n az Apple új termék bemutatója.  Fotó: Getty Images)