Az egyelőre tesztelési fázisban lévő Fujitsu-rendszer folyamatosan követi és elemzi a vásárlókat.

A Fujitsu cég legújabb MI termékének célja, hogy a megfigyelt vásárlók részére, egy algoritmus segítségével különböző javaslatokat adjanak, és ezzel próbálják ösztönözni az eladásokat. A rendszert jelenleg is élesben tesztelik egy japán szupermarketben, Hofuban. A japán vállalat egy közleményt is kiadott legújabb fejlesztésükről.

A kiadványban hosszasan beszélnek a technológia előnyeiről, azonban a személyiségi jogokkal kapcsolatos aggályokról nem ejtenek szót. 

A vállalat reményei szerint az új bolti megfigyelőrendszer enyhítheti a munkaerőhiányt, miközben az MI-alkalmazások segítenek az ügyfelek egyedi igényeihez optimalizált szolgáltatások elérésében.

Így működik az új bolti technológia

A rendszer lényege, hogy a bekamerázott üzlethelyiségben bóklászó ügyfeleket folyamatosan és automatikusan figyeli a mesterséges intelligencia. Amennyiben a vásárló a megszokottnál több időt tölt egy polcnál, kézbe vesz egy terméket, összehasonlít két árut, vagy visszatér többször ugyanarra a részlegre, akkor a mesterséges intelligencia megjegyzi ezeket, és később ezek alapján priorizál, hogy mit is kellene ajánlani az adott vevőnek.

A mostani tesztelés eredményeinek kielemzése után a Fujitsu szeretné kiterjeszteni a termék alkalmazását. Jövő márciusig minél több kiskereskedelmi boltban ott lennének vele. 

(Borítókép: Japán férfi egy boltban zöldséget válogat. Illusztráció: Yagi-Studio/Getty)