Miközben 2022 első félévében még 1,2 százalékos előnye volt az RTL-nek,
az idei első félévben 3,5 százalékkal elmaradnak legfőbb kereskedelmi versenytársuktól, a 14 csatornával rendelkező TV2 Média Csoporttól a beszámolójuk szerint.
A dokumentum szerint az RTL Magyarország főműsoridőben elért átlagos közönségaránya együttesen 27,9 százalékos a 18 és 49 év közötti nézők körében, míg a TV2 együtthatója ezzel szemben 31,4 százalék. A médiacsoport értékelése szerint a változás főként a fő csatornák nézettségében bekövetkező változásokban keresendő. Miközben az RTL zászlóshajójának 13,4 százalékra csökkent a közönségaránya, addig a TV2 egy év alatt közel 3 százalékpontot erősített.
Az RTL szerint a TV2 a növekedést például a Szerencsekerék című műsorral és a Sztárban sztárral tudta elérni.
A jelentés kiemeli: az RTL Magyarország pénzügyileg is jelentősen visszaesett, a nyereségük mintegy 40 százalékkal csökkent. A luxemburgi központú RTL Group pénzügyi beszámolójában az új előfizetéses streaming oldalukról, az RTL+-ról, és a Bajnokok Ligája közvetítési jogairól is szót ejtenek. A streaming platformtól nagy növekedést várnak a következő években, valamint szintén nagyon bíznak a BL-közvetítések nézettségnövelő hatásában is.
Mint ismert az RTL Magyarország 2023 júniusában megszerezte a közvetítési jogokat a UEFA Bajnokok Ligája mérkőzéseire 2024-től három évre, így szezononként 200 mérkőzést közvetít majd – beleértve a döntőket is.
(media1)
(Borítókép: RTL felirat. Illusztráció: picture alliance/Getty)