Leginkább azokat érintenek majd a változások, akik úgynevezett Stories és Reels tartalmakat fogyasztanak.

Az EU és Mark Zuckerberg vállalata, a Meta (amely a Facebook és Instagram anyavállalata – a szerk.) közötti csörte nem új keletű. Korábban az EU területén bevezetett általános adatvédelmi rendelet, vagyis a GDPR életbe lépése váltott ki heves vitákat, amely miatt a Metának is kötelező volt rákérdeznie, hogy akarjuk-e a hirdetési célú követést.

Ezúttal az európai digitális szolgáltatásokról szóló törvénynek (Digital Services Actnek, DSA) kell megfelelnie a Metának, ezért a jövőben biztosítani fogják, hogy

a Facebook Stories és az Instagram Reels tartalmakat kronologikus sorrendben, azaz időrendben is megjelenhessenek.

A rendelet lényege, hogy a Facebookhoz és Instagramhoz hasonló közösségi oldalaknak növelniük kell a működésükkel kapcsolatos átláthatóságot, egyben több lehetőséget is kell biztosítaniuk a felhasználóknak a szolgáltatások (a Facebook és az Instagram) testreszabására. Ez utóbbira megoldás a fentebb taglalt fejlesztés. 

„A Facebookon és az Instagramon például a felhasználóknak lehetőségük lesz arra, hogy csak az általuk követett emberek történeteit és Reels-videóit nézzék meg, időrendi sorrendben, a legújabbtól a legrégebbiig”

– magyarázta Nick Clegg, a Meta globális ügyekért felelős elnöke.

(engadget.com)

(Borítókép: Facebook és Instagram. Illusztráció: