Megkapó virtuális női alakokat hozott létre a mesterséges intelligencia segítségével egy modellügynökség, mert az élő megbízottaik miatt rengeteget buktak. Az egyik kreálmányuk, az Aitana névre keresztelt virtuális modell mostanra annyira népszerűvé vált, hogy havi több millió forintot keres.

A mesterséges intelligencia világában újabb mérföldkőhöz érkeztünk: Aitana, a virtuális modell havi több millió forintot keres, miközben a valóságban nem is létezik. Igen, jól olvasták: nem létezik. A barcelonai The Clueless modellügynökség alapítójának, Rubén Cruznak egy váratlan ötlete támadt, amikor a 2023-ban alapított cége nem hozta a várt sikereket.

Miután alaposan kielemeztük a helyzetet, rájöttünk, hogy sok munkánk elmaradt vagy elbukott, ami általában a megbízott influenszer vagy modell miatt volt, nem a mi hibánkból

– mondta Rubén Cruz az Euronewsnak. Ekkor született meg a fejében az ötlet, hogy saját virtuális influenszert hozzanak létre, amelyet modellként is használhatnak. Így jött létre Aitana, aki egy 25 éves, rózsaszín hajú, barcelonai nő képében jelenik meg a digitális térben.

„Azért csináltuk, hogy a megélhetésünk ne függjünk olyan emberektől, akiket az egó és a sztárallűrök hajtanak, vagy akik csak sok pénzt akarnak keresni pózolással” – nyilatkozta az ügynökség alapítója.

Aitana sikere a számokban is megmutatkozik: bizonyos hónapokban 10 ezer eurót (3,8 millió forintot), átlagosan pedig 3 ezer eurót (több mint 1,1 millió forintot) keres havonta. Az egyik táplálék-kiegészítő márka arca lett és a Fanvue elnevezésű platformon is népszerű, ahol fehérneműs fotókat találni róla.

„Még privát üzeneteket is kap hírességektől, akik nem tudják, hogy ő nem valós személy” – mesélte Rubén Cruz. 

Egy ismert latin-amerikai színész egyszer még randira is hívta. Fogalma sem volt róla, hogy Aitana egy mesterséges karakter.

Az ügynökség minden héten új terveket készít Aitanának. „Rájöttünk, hogy az emberek történeteket akarnak követni, nem csak képeket. Mivel Aitana nem valós személy, egyedi személyiséget kellett neki adni, hogy az emberek tudjanak vele azonosulni” – magyarázta az ötletgazda.

Bár a világon több MI által kreált modell is van, Aitana egyedi karakterével és személyiségével igazán különlegesre sikerült. „Szereti a fitneszt, nyitott és gondoskodó típus. A rózsaszín haját a keleti kultúra és a gamer világ ihlette” – fejtették ki a tervezők, akik Aitana hatalmas sikerén felbuzdulva elkészítették a második virtuális modellt is, amelyet Maia névre kereszteltek. Mindkét név a mesterséges intelligencia (AI) rövidítéséből származik. Cruz szerint az MI többet segíthet a különböző iparágaknak, mint azt elsőre gondolnánk.

„Kim Kardashian egymillió eurót keres egy Instagram-fotóval, de nem csinál semmi különlegeset. Az MI segíthet csökkenteni az árakat, így a kisebb cégek is versenyben maradhatnak” – mutatott rá.

Bár vannak kritikus hangok, Aitana más, mint a többi virtuális modell. Néha kócos a haja, van bőrhibája, sőt még ráncai is vannak. Aitana a modellipar új irányvonalát képviseli, ahol a tökéletesség nem a valósághű megjelenésben, hanem a karakter egyediségében és a történetmesélésben rejlik. Az MI-modellek megjelenésükkel és „személyiségükkel” új dimenziót nyitnak a digitális kreativitás világában, miközben felvetik a kérdést, hogy meddig terjedhet a mesterséges intelligencia befolyása a divat- és reklámszektorban.

Ön mit gondol erről?

(Borítókép: Aitana, a mesterséges intelligencia által teremtett virtuális modell. Fotó: YouTube)