2023-ban az európai polgárok 59 százaléka használt valamilyen közösségi médiát az Eurostat kutatása szerint. A legaktívabbak a dánok voltak, ahol a lakosság 91 százaléka használja a platformokat, a lista második helyét pedig Ciprus szerezte meg.
Magyarország harmadik lett a listán, hazánkban ugyanis az emberek 81 százaléka használja a Facebookot, az X-et, az Instagramot, a Tiktokot és társait.
Magyarországon belül leginkább Budapesten aktívak a közösségi oldalakon, a fővárosban a lakosság 86 százaléka használja az oldalakat, de Pest vármegyében is hasonlóak az eredmények. 80 százalék alatti eredménnyel csak Észak-Alföldön és Észak-Magyarországon találkozhatunk.
Az unióban legkevésbé a németeket és a franciákat érdekli a közösségi média. Utóbbiban mindössze a lakosság 44 százaléka használja a platformokat, de a németeknek is csak 49 százaléka aktív valamelyik oldalon.
(Borítókép: Egy férfi reakciókat kap közösségi oldalán. Fotó: GettyImages)