A Google bevezeti az új, előfizetéses szolgáltatását, de vajon ez mit jelent az átlagfelhasználók számára? Elsődlegesen a vállalati ügyfeleknek szóló Chrome Enterprise Premium szolgáltatás kibővített védelmet kínál, de felmerül a kérdés: vajon ez a változás érinteni fogja-e a többi felhasználót is?

A Google nemrégiben jelentette be, hogy új, előfizetéses szolgáltatását, a Chrome Enterprise Premiumot indít, amely kifejezetten a vállalati ügyfelek igényeit szeretné kiszolgálni. Az előfizetés keretében a felhasználók havonta fix összeget fizetnek, cserébe pedig kiemelt biztonsági szolgáltatásokat kapnak, amelyek magukban foglalják a kibertérben való extra védelmet, adatvesztés elleni védelmet, valamint a kártevők és az adathalász oldalak hatékonyabb detektálását.

De mi a helyzet az átlagfelhasználókkal?

Jelenleg a Chrome Enterprise Premium csupán nagyvállalatok számára érhető el, és az alap Google Chrome szolgáltatások továbbra is ingyenesen hozzáférhetők maradnak az átlagfelhasználók számára. Azonban a techóriás jelezte, hogy a jövőben lehetséges, hogy további előfizetéses modellek is bevezetésre kerülnek, amelyek kiterjedhetnek az egyéb felhasználói csoportokra is.

(Borítókép: üzletember a web böngészőben kezdi használni. Illusztráció: Getty Images)