A kilencvenes években mindenki odavolt a kis virtuális háziállatokért, ám a tamagocsik tündöklése véget ért, a kukák mélyére és feledésbe merültek. Az új generációk azonban ismét divatba hozták őket.

Volt idő, amikor az emberek nagy százaléka a zsebében hordta a háziállatát, és a virtuális lények gondozása a mindennapi élet része volt. A tamagocsi-őrület a kilencvenes években söpört végig a világon, és ha ön esetleg kimaradt belőle, akkor íme egy kis ízelítő az életérzésből:

A tamagocsik sajnos nem élték túl a digitális forradalom újabb hullámát, és kukákba, tamagocsi-temetőkbe kerültek, aztán szép lassan majdnem mindenki elfelejtette őket. Szerencsére csak majdnem. Most számtalan kísérlet után valóban újraéledt, és a Z-generációt kis beveszi, igaz, egy kicsit upgradelt formában.

2022 és 2023 között a globális eladások több mint kétszeresére nőttek, és a tulajdonos Bandai Namco most megnyitotta első tamagocsi üzletét az Egyesült Királyságban – amire még 1996-ban sem volt példa, amikor a virtuális állatka a világ egyik legmenőbb játéka volt – írja a BBC.

Az új Tamagocsi már nemcsak éhes, álmos vagy beteg, hanem a korszellemnek megfelelően lehet vele kapcsolódni a barátokhoz, van rajta Wifi, és le lehet rá tölteni különböző elemeket is. 

„Az alapvető emberi érzelem, hogy gondoskodunk valamiről, soha nem múlik el” – mondta Liz Grampp, a Bandai America márkamenedzsmentért felelős alelnöke. „Úgy gondolom, hogy azoknak a gyerekeknek, akik iPhone-okkal és iPadekkel játszva nőttek fel, egyedi érzés lesz ezzel játszani.”

(Borítókép: Boldog rajongó. Illusztráció: Getty Images)